Tuesday, March 27, 2012

~ Pelamin Nan Sekarang ~



.: SALAM :.


Harini aku tetiba nak cerita pasal pelamin....
Aku tgk zaman skrg ni, mcm2 bentuk / design pelamin yg ada kat pasaran....(wah, mcm beli ikan kat paso lak)...
Jenis camtu lah, cmni lah, mcm2 rupa ada....
Sebut je, nk mahal, nak in budget, semua butik leh uruskan.....
Sampai yg x terjangkau dek akal pon leh jadi ada dalam zaman skrg ni....(ok merapu)


Aku mmg selalu pergi majlis2 kahwin....so aku leh usha mcm2 jenis pelamin yg dia org guna...tu x kisahla, hal dia org....asalkan dia org bahagia lepas kahwin, itu dh memadai....
Tapi hari ini, aku nk cerita serba sedikit design yang aku lihat ramai org pakai skrg...maybe tgh trend la kot kan.....aku ni x berapa nak up to date sgt, so aku x taula pada pandangan korg, pelamin2 pesen gini dh lapok ke apa....tp aku mmg suka laa....hoho...










1. Pelamin fairy tale / pelamin labu / pelamin kereta kuda.


Ok, pelamin ni aku rasa mmg cukup moden, cukup bergaya, cukup trendy mendy, cukup rare, cukup aku suka dan suka dan suka di mata aku.......aku rasa pengantin perempuan bagaikan princess di hari sanding mereka......korang suka x...?? :D




Ini pelamin ofismate aku, si Fatin....lawa kan...lembut je kaler...kaler peberet aku lak tu, pink.....arghhh, tangkap cintan aku dengan pelamin cmni.....aku nk jugokkk!!! lol 
Fatin ni bertuah sgt2 sebab kakak ipar dia ada butik kat cheras....tu ha nama butik tu, Ratu Bridal....so free2 je dia leh dapat advice dan tips dari ipar duai......syokkk keennnn.....rasanya ada kat FB, cuba korang search Ratu Bridal, ada x..... :D




Antara contoh lain yang aku google ialah :



Aku ada search2 jugak, dia kata kalau nak pasang pelamin cmni, at least tinggi rmh kena 10 kaki........rmh aku tu berapa kaki ea...... hmmm....
En Zoro minat kusi cam kat atas ni..... :D


Haa...ni lebih kepada buah labu kalau nmpk dari jauh kan....ini aku percaya kalau nk wat kat rmh mcm susah sikit sebab bulat dia tu tinggi......nampak x beza ngan tinggi pengapit tuu....kalau kat dewan sesuai la kot....n kalau rmh korg banglo dah tentu2 sesuai.... :D


Ni simple sikit, tp masih mengekalkan konsep peberet makk gittuu....


Haa ni rangka bulat dia kecik sikit....sesuai la kot kalau rmh kecik....eh tp muat ke nk duduk berdua tuu??ni maybe pelamin tunang kot.....hihi...


Ni cantik kan...?? ala2 mcm kat awangan gittuuu...........sejuk je perut tgk..... :D


Ni paling "Wowwww"....giler, rasa mcm nk terbang lak tgk pelamin cmniii.....flyyyy, flyyy....lawa laa...ekau mampu...???... :D




2. Pelamin Bunga2 Cinta / Bunga2 besar.....(Ni pon sumber aku google)

Ni aku x tau trend bila, tp lately byk lak design cmni yang aku nmpk.....


Ada giant flower kat blkg tuu....nampak x...?? :D


Arghhh, lawanya yang ni.......arghh arghhh arghhh...... :D


Ni kategori giant flower x....?? :D


Smart kan....simple n nice.......love it..... >______<
Nak cmni jugokkkk !!!!


Kalau bunga tu kaler pink/merah maybe lg nmpk kot.....


Cantiknyaaa.......


Ni pon cantik....kalau pakai pelamin kaler putih ni, baju kaler apa je msti naik...tp kalau pakai baju kaler putih gak, baju tu x berapa naik sgt laa..tp muka pengantin confirm nmpk seri.....



3. Pelamin cermin (Sumber pon aku google)

Belakang / background ada cermin.....


Ni masa pertunangan rasanya Jimmy ngan bekas isteri......nampak x blkg dia ada cermin....



Bagi aku unik gak kalau buat cmni.....


x dapat cermin bsr, cermin kecik pon jadila...... :D

Tapi yang ni aku x byk sgt jumpa...maybe sebab renyah kot....nk bawak cermin tu ke hulu ke hilir, takut pecah lak nnt sebelum dpt pasang.....

Semestinya ada bermacam2 lagi jenis pelamin yg ada, tp aku x tau nk cerita cmne.....hahaha....yang aku tau trend zaman skrg ni yg mcm kat atas ni je......

Tapi antara yg menjadi pilihan hati aku yg aku minat dan minat dan minat jgk ialah :






Ni mcm arabic style pon ada....


Ini paling ngetop sekali........... >_________<

Arghhh, semuanya lawa2.......rambang mata.......




Moga2 post kali ini leh bg sikit idea kat korg......
X kisah la korg nak pilih pelamin cmne, asalkan jgn tersasar dari budget korang sudah....bahaya tuu.....
Nanti life lepas kahwin lagi mencabar keimanan dan kewangan ok...... :D



*Kalau korg teliti gmbr2 kat atas, mesti korg tau feveret kaler aku........kih3.....
* Terima kasih kepada Mr Google....


.: DAA ~~~ :.



5 comments:

Rina Hamid said...

pelamin marion counter paling cantekkkkk...sy nak camtu..hehehhe

Afasz said...

liza: cantik gile pelamin2 dia....yg giant flower tu ya Allah cantik nye.........


smua la cntik............teruja tgk gambar2!!!

nice entry !

Saya Disini said...

yg putih tu pelamin ke tmpt tdo..cm tilm je nk tdo terus pon boleh

haLyZaQiut said...

Rina - Ohh baru kita tau yg byk2 bunga tu pelamin marion...main google je, x tau lak pelamin sape...tula, nice giler kan...aduhh, terpesona... :D

Cik Farizam - heee...ni kita dh tapis byk kali...hanya yg ngetop je kita letak kat sini...pasal tu la sume cantik2.... :D

Saya Disini - haha...byk kaler putih kat atas ni k.tini..yg mana 1 k.tini nk buat tido...semua pon boleh..dia pakej, pas sanding, terus tido....errkkk......

hassan said...

Klu nk order pelamin cmtu kt sape erk?