Tuesday, July 16, 2013

~ 5 Ramadan 1434H ~

.: SALAM :.

Harini mmg plan nk masak2 & berbuka kat rmh saja....
Keletihan smlm.....
Pagi2 lagi Papa ngan Ibu dah beli barang2 utk berbuka.....
Papa dah plan nk wat 2 jenis makanan berbuka....
Kira mcm special menu lah utk harini.... :D

Apakah yg Papa plan nk masak utk kami.....?
Jeng jeng jeng.....hehe

Tengok tu....bakat bersinar2.... :D

Jeng jeng jeng.....Papa nak wat popiah sbnrnya sbb dia tau En SuamiSayang suka gilerr makan popiah......

Then, second menu Papa nak wat ialah Hotdog marveles..... :D

Taraa....popiah Papa lain sikit inti dia sbb papa letak so'on (suhun)....ada jgk carrot, bawang putih, bawang merah, telur, ikan bilis, kiub ayam.....thanks Papa....sedap!!!
Banyak betul Papa buat utk 4 org makan.....kenyang sgt....

Kuih tepung pelita beli kat Bazar....4 singgit...

Aku dh lama mengidam kuih lopez...ni pun beli gak...kat Bazar Yong Peng, harga masih 4 singgit...murah lg....

Bawal sweet sour......ni Ibu masak....

Sambal sotong aku request ibu masak.....

Sayur kacang buncis pun ibu masak.....

Taraaaa.........nilah hasil air tangan Papa.....makan ni je dh kenyang.....

Hasil air tangan aku hanya meletakkan makanan2 di atas pinggan.... :P

Alhamdulillah, ada rezeki utk kami hari ini.....

Makan, makan juga.....Ibadah jgn lupa ok.....

*Asal aku nk tolong kat dapur je, ibu ckp "Dah2, gi dok depan sanaaaaa......" :D :D

.: DAA ~~~ :.

3 comments:

Saya Disini said...

liza tukang apa?

Afasz said...

liza tukang amik bau mknn je.

haLyZaQiut said...

Saya Disini - mestila tukang snap gamboooo.... :D

Afasz - hahhaa...betul gak yg tuu....bau sedap ke idok...