Thursday, May 28, 2009

~ Dynamite ~

.: SALAM :.

Seperti tajuk entry,

DYNAMITE dalam bahasa melayu bererti dinamit (bahan letupan).
haha, yeke ejanya DINAMIT...agaknyala...
kalau x salah....

tapi aku bukan nk cerita pasal bahan letupan atau mercun atau bom tangan.......
kerana itu semua tidak ada kena mengena dalam hidup aku...

apa yg aku mahu ceritakan di sini adalah DYNAMITE mint candy...
sejenis gula2 yang 'mint' dan ada coklat di dalamnya.....

hahaha.....apa kena mengena lak coklat ni dalam kehidupan seharian aku...?
adakah ada seseorang yang tidak dikenali memberi gula2 ni kpd aku lalu meminta num phone...??

ohh tidak....bukan begitu...
itu belum pernah lagi berlaku pada diri ini...

org yg tidak dikenali belanja teh ais ada la...
haha, tapi tidak pula dia meminta num phone aku ketika itu...
cuma mahu membayarkan sahaja...

wahh, konon macho la berbuat begitu...
ehehehe...
aku cuma tersipu2 ketika itu....
tidak mampu menolak pembayarannya....
**kalau tau, aku akan amik semua jenis kuih muih yang ada...biar dia yg bayar**


ehh, sudah2....
berbalik kepada DYNAMITE kita, aku cuma nak cakap kat ofis dialah peneman aku di kala aku diserang kengantukan yg melampau tahap dewa dewi....
mmm, ni adalah gambarnya...
cair di mulut tidak di tangan....




kelmarin, housemate ku ketika d arau bertandang ke rumah....
sudah agak lama aku tidak menemuinya...
yg dtg adalah LIN, boleh lihat gambarnya di "sini"...
paling kanan sekali.....

lin nmpk lebih sihat dari biasa....
bahagia gamaknya....
hhuu...

mimah pon mengakuinya....(housemate dulu & kini)
kemudian kami pergi makan malam bersama2...


lin dtg bersama "kawan" nya...
sngguh bahagia mereka itu....

semalam lin bersama "kawan"nya tersaing aku di tol batu 3...
tetapi aku dan zety tidak perasan akan kehadirannya....
mereka hon tetapi sgt perlahan mungkin....


lin berjanji akan menukar hon keretanya seperti hon keretapi atau lori....
hhiii....


esok pula aku akan pulang SEKALI LAGI ke johor....
ini kerana 2 pupu aku kahwin di sana......

aku sgt teruja dgn kegembiraannya kerana umurnya sebaya dgn aku....
tambahan pula, dia baru sahaja hbs belaja.....
malahan belum convo rasanya.....


SELAMAT PENGANTIN BARU buat beliau...

namanya ialah SURAYA....

semoga berbahagia hingga ke akhir hayat...

oleh kerana aku harus pulang ke johor, maka aku tidak dapat menemani mimah ke penang pada minggu ini...


maka hajat ku utuk berjumpa si DIA di sana tidak kesampaian nmpk gayanya...
tetapi tidak mengapa...
masa ada byk lagi utk ditempuh......


aku pon tidak tahu mengapa mood aku menulis pada ketika ini sungguh skema sekali...
terasa seperti mengarang esei pula....


hatta yang demikian, tidak mengapala....rasanya sampai di sini dahulu....

till then.....



.: DAA ~~~ :.

4 comments:

Katijah said...

amboi...sanggup sesaje nak ke penang 7 jam perjalanan jumpe buah hati...

ajak turun kl tak smpai 30 minit perjalanan tak nak lak...

haLyZaQiut said...

mana ada saje2....
kan menemankan mimah...
sambil menyelam minum air laa..
hhuu...

tapi tidak mengapa...
pulang ke johor lebih penting di kala ini...

Zulhairy said...

Ish xyah gadoh2...Penang bkn jauh pun...Bila2 pun blh dtg yer...Hehe

haLyZaQiut said...

manade gaduh...
kami mmg macm ni...
ckp ala2 nk gaduh...
tp x pun...
O_o