Tuesday, May 30, 2017

~ Salam Al-Mubarak 2017 ~

.: SALAM :.

Harini dah 4 Ramadhan...
Alhamdulillah masuk hari ke 4 kt berpuasa utk tahun 2017 ni.....
Diharapnya bulan ni kt dapat lipatgandakan amal ibadah kt....
Dah lama beno x tulis blog....
Sumpah rindu....
Skrg ni, kalau nk share pape, medium terpantas yg ada instagram jela...
Kalau ig, mmg aku aktif...haha
x taula, mmg suka nk share gmbr dgn org....
Sejenis penyakit seek attention barangkali....lol

Sepanjang bulan puasa ni, En SuamiSayang masuk kerja 7am-3pm...
So, dia lepas sahur, lepas sembahyang, terus pergi kerja...
Maka aku lah yg bergusti dengan hero2 malaya ku setiap pagi...
Sorang nak pergi sekolah, Subhanallah kalau nk kejut bgn tido kemain ssh lg....
Habis dah kalau tido nya lambat, mmg liat la kan nk bgn pagi...

Yang si kecik plak, asal org bangun sahur, dia pon bangun....
Masuk hari ke 3 puasa ni, kami tido kul 12 lebih, then kul 4.30 pagi bangun sahur tu, terus je bangun....kalau tido, rasanya bangun balik kul 10 pagi....
So, x blh tido....

Tapi, sebelah petang, En SuamiSayang yg akan mengambil anak2 dari sekolah dan rumah pengasuh....and dia jgkla yg kena perah otak nak masak apa utk juadah berbuka....haha...sbb aku sampai rmh pon dkat kul 7 dah...mmg x smpt, Alhamdulillah Allah kurniakan suami yg pandai dan suka memasak...so bende ni small matter je bg dia....kalau aku agknya, lebih kepada bazar la kot kalau ditugaskan utk menyediakan juadah berbuka....ahhahahhaha....

Tahun ni I'Allah raya di Penang....pastu baru di Johor...actually aku dah 2 tahun jgk x beraya.....2015 Zuhayr kena chicken pox......2016 bersalin si kecik....so tahun ni mcm x sabar nak raya....baju dah prepare awal2, biskut byk yg dh ditempah....huhuu....

Emm tu jela kot nk share....act tgh super duper ngantuk ni....mata pon dah jadi mcm mata kpop dah ni.....oklah, panjang umur, tulis lg...

.: DAA ~~~ :.


2 comments:

Saya Disini said...

biskut tu apesal dok tempah..suruh je zul buat kan..

_@ZULHAIRY@_ said...

Gila kak tini saya buat biskut.. Mahu saya masakkan diri dlm oven..

Saya pun dh 3 tahun xraya penang.. Dh lama rindukan kampung halaman..