Tuesday, September 7, 2010

~ Berlalunya Ramadhan.. ~

.: SALAM :.

haii semua....selamat berpuasa bg yg masih gigih berpuasa hingga ke hari ini...dan kepada wanita2 yang cuti x leh puasa tu, jgn makan depan khalayak ramai lak....hormatilah yg lain...makan dalam rmh xpe....hhuu....

emm..harini hari selasa...so maknanya lagi 2 hari kita nk berhari raya...Insya Allah klu dipanjangkan umo....so msti masing2 dah puas berjalan kat bazar2 ramadhan tuu...dh mkn mcm2 juadah masa berbuka...dah brp hari wat terawih kat rmh/masjid....dh tempuh mcm2 dugaan spanjang bulan Ramadhan.....

Mudah2an Ramadhan kali ni mmberikan 1001 makna yg mndalam dalam diri kita semua....smoga kita sntiasa mndapat keberkatan dan Rahmat dari Allah S.W.T di sepanjang bulan mulia ini...

meh aku coretkan sikit2 apa yg berlaku sepanjang bulan puasa 2010 kali ni....

- jarang bangun sahur....kalau bgn pon minum air je....tahun lepas hari2 bgn makan nasi...

- rasa lepas digelar pekerja, cuti paling lama tahun nila...dapat puasa 5 hari kat rmh haritu....

- agak berjimat utk juadah berbuka...selalu makan 1 jenis makanan je...kalau makan murtabak, tu jela...brp kali je bli kuih...air sejuk xpernah bli lgsung....

- 1st time dapat buka & sahur ngan en Z...sebelum ni dia nun jauh di sinun.....so x pernah puasa ngan dia.....=p

- xde air kat rmh sewa....kelam kabut dibuatnya....mandi sejuk2 kul 6.15am kat masjid Shah Alam....time kasih tumpang mandi.....=)

- duit raya boss bg paling besar tahun ni.....Alhamdulillah....tq boss..(tahun2 depan x tau lagi)

- x beli baju raya walau sehelai pon.....sebab ada baju dlu2 yg x pakai lagi...x baik mmbazir...

- harijadiku jatuh pada 1 Ramadhan........ (^___^)

- sampai ke hari ini masih mencari biskut dam...nth nape adik aku ngidam biskut dam lak....time dia nk ni la cari x jumpa....aiihhh....

- x sempat buka puasa ngan dak2 klas dlu.....tahun lepas sempat lg.....tp dpt buka ngan BFF pon orait ler tuu.....sodap bebeno mimah masak.....hhu...

- terawih wat kat rmh je....tu pon terskip2.......T.T

- ni tahun ke 10 kita org sekeluarga x dapat beraya ngan aruah abg aku.....


emm apa nth lagi....td mcm byk sgt nk citer...bila dh taip, blur lak.....xpela, papehal pon....esok baru aku balik......nk tlong ibu wat keje rmh....sian ibu sorg2.......

Di kesempatan ni, aku nk amik peluang utk mengucapakan

Selamat Hari Raya Aldilfitri
Pohon kemaafan dari semua, zahir dan batin
Terkurang minta dimaafkan
Terlebih minta dihalalkan
Semoga kalian menyambut hari raya dgn gembira
Jgn men mercun
Berhati2lah di jalan raya

Ikhlas dari haLyZa...







ok tu je.......

till then...

Dari aku yg dalam mood raya.....

.: DAA ~~~ :.





8 comments:

hEarTLeSs said...

waaaa dah nak blk kg!! kte mlm esok br blk sob3 thn ni xdpt ry kt johor...thn dpn plak harap2 la blh ct lame huhu selamat hari raya jugak liza...mintak ampun & maaf zahir& batin...

Terkurang minta dimaafkan
Terlebih minta dihalalkan
Semoga kalian menyambut hari raya dgn gembira
Jgn men mercun
Berhati2lah di jalan raya

[tiru awak kih3]

haLyZaQiut said...

Heartless - ziha, samala...kita pon esk keje lagi...balik keje baru balik jhr..tp awk balik kedah kan...sbr ziha...jgn nangis d perantauan tau...makan ketupat palas k gak....hhuu...

hehe, xpe2..tiru2...tambah nasi sume...=p

Fathiha Zainal said...

Dpt bonus raya byk ea.. Yeyye.. Nak duet raye. Nak duet raye.. Nnti sy bg no acc.. ;p

Ape2 pn, Slmt hr raya gk buat kak liza n famly. Minta ampun, minta maaf gk andai ada salah silap spnjg p'kenalan kita sbg senior n junior. Heee.. :D

Blk kg nnti hati2 yea. Wish u a safe j'ney.

haLyZaQiut said...

Fathiha - xde la byk mana...bolehla menampung sikit2 apa yg patut...amboi, laju je nk bg acc no ea...nakai nie..hehhe..

hee...tula, sama2 lah kita...0 0 ea...raya nnt jemputla dtg rmh...

hee..orite darl...thanx 4 d wish...=)

hEarTLeSs said...

waaaaaa xmo xmo!!! nnt bli ketupat nona kte rebus sorg2 mkn ngn smbal ikan bilis

haLyZaQiut said...

Heartless - aduuhh sedihnya ziha...jgn ckp cmtuu..kita lak rasa nk nangis..sobs3...sabar2..nnt balik jhr gak kan...

fndrocka said...

takpe..aku maafkan kau.

haLyZaQiut said...

Fndrockapak - hee...tq2...msti aku byk dosa ngan ko...slalu terkutuk secara terang2an...koh2..