Friday, April 6, 2012

~ Lou Shu Fan Murni ~

.: SALAM :.


Dah seminggu ulser kat mulut aku ni x baik....
Tapi harini dah kurang sikit, setelah aku letak ubat kebas bonjela secara konsisten....
Sepanjang lidah aku belah kiri ni penuh ulser...
Nak cakap pon sakit, ckp pun mcm org xde lidah...


Siang aku makan nasi gak...
Malam sure aku makan bubur....
Tonsil kat tekak, bila aku makan eskrem mcd 2x, Alhamdulillah dah ok sikit.... (kalau tonsil, makan eskrem mcd tauu-ini serius)


Semalam, aku ngan En Zoro g Murni Discovery...
Aku plan nk makan makanan yg lembut2 je then x pedas (sbb malam td ulser aku msh sakit)...
So aku plan nak amik Spagethi Carbonara....


Pastu belek2 menu, tetiba aku ckp "Eh nak try Lou Shu Fan lahhh"
Sebab dia kan lembut jgk...x pedas...
Aku selalu tgk org makan je, x pernah lak rasa...
Pastu En Zoro cakap "Kalau org tu x reti masak, rasa arang tau nnt..."
Aku pun pelik apsal lak rasa arang....tp xpela, aku nk jgk!!!


Sekali sampai.....jeng jeng jeng....


*
*
*
*
*
*






Inilah Claypot Lou Shu Fan Murni Discovery.....ada sambal belacan boleh...?? :P
Apa tu sebenarnya Lou Shu Fan.....?? (nk sebut pun nk tergeliat lidah)
.
.
.
.
.
.
.



Lou Shu Fan ni sebenarnya LAKSA laahhhh...... :D
Laksa yg dimasak dalam claypot, pastu ada ayam kisar atas tuu.....haa yg tgh2 kaler putih tu telur tauu....telur tu x brp nk masak lagi....so kalau nak masakkan telur tu, moh kita gaul2....



Ni air apa dalam jag ni....??
Ada Ribena, Laici, Nata De Coco, Asam Boi, Epal, haa campur sekaligus.... (aku x ingat sebenarnya campuran apa, aku rasa tang tu la)



Air I KISS U babeh......brp rgt nth...RM 6 kot...



See, I told u....Laksa kan..... :D Lembut, x pedas....kalau makan ngan sambal belacan, tentu kebabom...



Menggelupur gak lidah aku smlm.....perghhh, bila kena ni...rasa nk mengalir air mata...bukan apa, panas.....sakittt....... T.T



En Zoro makan Roti David Beckham..... Ok, bukan...Roti Beckham je.....



Dalamnya ada Tuna, telur, chicken loaf, cheese, dll....Harga x ingatla, RM6.50 kot....



Lou Shu Fan ni RM5 je.....kat atas ni aku dah gaul dah telur tuu.... jadi scramble egg plak..... :D

First time aku try, aku rasa not bad gak...maybe dia masak dgn black paper kot....sebab rasa black paper dia...kalau korg dh boring asyik makan mee je, leh la ubah angin lak makan Laksa dalam claypot ni....hihi....kalau nk pedas, makanlah dgn sambal belacan dia.....aku x boleh,sakit.... :)






Alhamdulillah, skrg ulser aku dh makin baik...ckp pun x sakit sgt....
Oklahh, semoga korang sihat2 selalu....




.: DAA ~~~ :.

3 comments:

Saya Disini said...

pelik lak laksa tu..sbb xpernh tngk..hihi..sedp ke

Afasz said...

wahhhh...murni lg la....dah lama tak makan nasi goreng meletup kesukaan abg dinnnn

haLyZaQiut said...

Saya Disini - hee...boleh laa....dia x digoreng...so x berminyak.... :D

Cik Farizam - hahaha...kita pon dh lama sbnrnya x g Murni...windu lak rasa...tu yg g malam td tuu....