Friday, February 3, 2012

~ Aku & Mr Ice ~


.: SALAM :.

Sekarang aku x sihat..
Demam..
So aku hanya boleh tgk je gmbr2 kat bawah ni...

Bila aku stress, aku suka makan aiskrim..
Ataupun senang cerita, aku mmg penggemar aiskrim..
Bab2 aiskrim aku mmg x cerewet sgt, dari yg berharga 20 sen, sampailah ke 20 rgt, sume aku suka...
Tapi aku x berapa minat aiskrim durian...ehh??

Mcm En Zoro, dia mmg tau sgt la peberet aku ni...
Kalau gaduh je, bg aiskrim...
Semalam aku demam pon, dia dtg bawak aiskrim... T.T

Papa pula penggemar tegar  Root Beer float double scope A&W..(wahh, terlebih suda)
Setiap kali aku balik jhr dari kl, aku msti singgah belikan papa nye Root Beer kat Restoren Jejantas Ayer Keroh...
Mmg dah rutin aku la tu, sampai org kat A&W tu pon aku dh kenal...

Ibu pula, dia hanya makan aiskrim coklat sahaja...aiskrim lain dia x makan... :D


Ni antara aiskrim MCD yg paling kerap aku makan....yela, murah dan sedap.....



Jom mamam.....sllurrpp.... 



Ni Cornetto Sundae....


Mc Flurry Oreo jugak, mmg peberet aku......



Ni first time aku makan Aiskrim Cream And Fudge kat Alamanda......disebabkan harga dia yg agak mengujakan, aiskrim cmni x leh la makan slalu....haha..


Tapi makan aiskrim ni, kenyang dia mcm makan nasi 2 pinggan.....ok, aku x tipu....



Ini pula, aiskrim bubur kacang....tp dah cair dalam gmbr ni.....mmg klasik giler bila makan bubur kacang ais ni...teringat zaman kanak2 ada aiskrim malaysia perisa bubur kacang....ahh, syahdunyaa....
Ni aku makan kat Ayam Penyet AP Sunway...


Ni lak aiskrim kat A&W....apa nth nama dia....atas tu aiskrim, bawah tu jelly Root Beer ....ni masa aku makan kat A&W Curve.....buka puasa masa ni....



Disebabkan belum azan lagi, terpaksala menahan nafsu tgk air ni membuak2 keluar....kalau x puasa, dh lama dah aku sedut masuk dalam pewot.....



Ni lak kat Bagan Lalang....


Mmg old school giler makan aiskrim kopok cmni....lagi2 tepi pantai.....wallaahh.... 



Ni lak kat rmh......


Aiskrim apa nth x ingt laa.....rasanya yg Wall's Selection tu.....


Ini bukan aiskrim, tp mcm adik beradik laa....ni nama dia Cikong Mango kat FND Ikan Bakar Kelana Jaya.....mmg superb....harga dia RM 3.50....



NI x ingat la nama dia....tp yg belah kanan tu ABC Durian.....


Ni kat Alamanda's food court....



Ok, ni mmg terbaik gak ni...kat Piccadilly ke pebende nth nama kedai makan tu...kat Sek 14 PJ....tgk2, nmpk sedap kann.....



Ni ais kacang....kat Ayam Penyet AP Sunway......



Tgk, muka slenge aku dapat Root Beer Float cmne....



Menggiurkan x...?? kalau korg demam, jgn minum dulu tau...tunggu sihat ok....



Ni actually bukan feveret sgt laa...Waffle Ice-cream A&W.....tp dh org order, jgn ditolak2 rezeki dh depan mata..... :D


Ok, ni sebab lepas baca blog K.Tini la ni aku dah terikut2 nk post gmbr ice cream..... :D


Ok, petang ni balik Jhr....

.: DAA ~~~ :.


4 comments:

Saya Disini said...

cntiknye liza

haLyZaQiut said...

Saya Disini - haaa....apa ktini ni...?xde kena mengena ngan aiskrim lak komen...hahaha...

Fara said...

huhuhu..awk mcm die ler...asal kuar je first skali mst kene beli eskrem mcd..hahaha..:P

haLyZaQiut said...

Fara - yeke, tu appetizer namanya...hahaha....