Wednesday, January 13, 2010

~ Rindulah nk tulis... ~



.: SALAM :.

aii, rasa mcm dh lama lak aku x menulis laa....walaupon sbnrnya baru beberapa hari je...
lately mcm xde mood sgt nk tulis...nape nth...asyik usha blog2 org jer...terasa mcm ada byk bnde nk luah sampai x tau nk share apa ngn readers...(-_-')

bila aku g blog org, aku rasa sronok je...byk idea dia org nk tulis...kdg aku left comen gak..kdg aku jadi silent reader jer...x tau nk komen pe...

yg aku tau ramai kot member aku nk kawin bulan 2 ni...ffuuhh...berpeluh rasanya...ida kat kelantan, ziha kat jhr, akhmar kat perak, shikin kat n.9...apasal ramai ni....tp bguslah, dh sampai seru kan...nnt time aku, msti korg dh dokong baby kan...so suweet...hehe...eh baby apa, nth2 dah anak 2 3 dah.....oohh tidaakkk....hhaha...

aku baru baca emel dari Cik Ekin td...dia 4ward kan emel pasal 'New Criminal Tactic'...gerun gak aku baca....dhla aku mmg slalu drive sorg2....apa yg ada kat emel tuu lebih kurg cmnilaa...:

1)Tactic langgar blkg....

Ni korg pon tau kot yg criminal tu akan bump blkg kereta kita, n then bila kita trun nk settle, time tu lah dia rob kita...ada jugak kes dia bawak lari terus kalau kita pakai kete ala2 mewah ckit...ish3...nth pape je..

p/s : klau sorg2, jgn bnti kat tempat sunyi...kalau nk bnti gak, benti je kat depan balai polis...kalau x nak bnti terus pon xpe...

2)Tactic yg ke dua ni aku nk gelak lak rsanya...tp be aware tactic ni pon bahaya gak ni....esp utk pompuan la...tactic baling telur ayam...(ha, korg pernah dgr x)...time kita drive, slalu criminal ni naik motor laa..dia akan baling telo tu kena kat cermin depan kete kita...so, mstilah kita akan kelam kabut & automatic akan tarik spray-wiper tu kan...so, bila telor pecah tu disapu dengan bilah wiper tu, lagilah x nmpk cermin depan....so automatic kita akn benti di tepi jalan sebab nk bersihkan...n masa tula, criminal tu akan rob kita...lagi2 kalau tempat tu xde org kan...eeeiii...mengerikan tol...

p/s : jgn tarik spray-wiper tuu...biar je dlu...or benti kat kawasan yg ramai org baru lap bersihkan....

3)Tactic mintak tolong. Dalam emel tu, dia kata cmni :

If you see a guy (especially Indian) who rides a motorbike with a bloody hand knocking on your window demanding you to stop and asking for tissue paper to clean the blood when you are driving a car, remember DO NOT stop the car at all.
Even if he damages your car or holds the side mirrors tightly, DO NOT stop the car but drive directly to the nearest police station. This kind of criminal tactics have been reported in about 40 cases in Seremban, K. Lumpur, Sha h Alam, P.Jaya and Klang Town police stations (actually around the whole country).

haa....dia kata modus operandi criminal ni slalu nak rob dan klu single driver tu pompuan, leh rape skali....(-_-!)

bahaya tol laa....sbnrnya kejadian2 cmni bukan possible blaku kat bandar je...kat kwsn luar bandar pon sama...jenayah kan x mngira waktu dan kawasan....so, pada sume dan diri aku jugak...berhati2 laa...jgn mudah percaya kepada sesape ponn...beringat sebelum terkena...ye rakan2 sume....=)

apsal aku rasa mcm jd pengacara 999 lak ni...hhu...haa...lg 1 nk pesan, klu ada kereta yg mencurigakan tu, baik korg tgk plate num dia...kot2 la kalau jd pape, blh mmbantu gak pihak berkuasa...kan kan....

oklah, aku nk sambung wat kerja....nnt kalau aku rindu nk tulis, aku tulis la lagi....(ok, menaip sbnrnya)

till then...

dari aku yang makan gula2 mentos....

.: DAA ~~~ :.

4 comments:

Unknown said...

hehe br nk ckp awk ni mcm Zakiah Anas plak hik3

haLyZaQiut said...

haha...ni zakiah nanas...hhu..

_@ZULHAIRY@_ said...

U kan xmam nanas..Mcm mana nak jadik zakiah nanas...

haLyZaQiut said...

Zulhairy - hoho, nanas lidas..hee..so, x boleh la ni..xpela..nk jd diri sndiri jela..=)