Monday, August 10, 2009

~ Menari Keriangan ~

.: SALAM :.

mmm haii....
smlm nya letih n kepenatan akibat tersekat di 'jem' masih blum hilang lagi....dhla tersekat kat jem, so sampai rmh dh dekat kul 12am...tido lak dalam kul 2am...tulah halyza, balik lmbt lagi....kan dh penat....ahhh, x kisah laa...tp aku agak riang dan hepy harini...mood pun baik2 shja...boleh bergelak riang bersama rakan....mual2 atau loya2 juga sudah tiada pada ketika ini....ini mungkin disebabkan oleh aku baru pulang dari rmh...so mood sgt stabil.....haha...eh x kan la aku mual2 sblm ni disebabkan homesick kot...cam tipu jer...padahal baru sebulan x balik rmh....aiihh....ngada2 la halyza nii...


mmm....aku sgt girang pabila pulang ke rmh....sukaa...sukaa....so segala masalah yg mmg dh melekat atau hampir2 baru nk tersangkut kat benak fikiran aku ni akan hilang begitu shja....hilang dibawa angin lalu...sngguh pujangga bukan ayat aku....dramatis skali....boleh jadi penulis skrip mungkin....di rumah boleh berborak + bergelak hingga pecah perut...boleh makan sperti godzilla....boleh tidor sperti sleeping beauty.....boleh shoping bagaikan duit dicetak sndiri...boleh bermain dgn adik bagaikan kanak2 ribena...boleh menonton tv hingga tv x mahu melihat muka kita lagi...boleh bergossip dgn ibu bagaikan mengayam ketupat raya....dan sebagainya laa...hahaha....sngguh dasat sekali hyperbola pada kali ini....


aku balik rmh dapat gak tgk bju raya yg mana ibu ckp taylor tu buat terbesar....mmm, tgk2 besar gak la...tp hentam saja la...nsb la aku bukannya jenis cerewet sgt....pakai jelaa..bkn kena kuar duit pon.....aku ni nama je dh kerja...baju raya pon ibu yg tempahkan (erkk, mksudnya bayarkan skali).....ibu stil anggap aku ni x boleh bli baju sndiri agknya....nnt aku x reti...walaupun mmg aku x pernah bli baju kurung sndiri....klu t-shirt tu pernah laa....xpela ibu, mungkin aku masih kecik di mata mu...kcik ke....
(-_-!)


pastu, kami 1 family pergi shoping kat Pacific, sale giler vavi nya....ibu ngan papa yg nak bayarkan....uuhh...aku byr gak...bayar sandle je...hhee...crocodile wat best buy...sape x nak rembat....yg lain sume ibu ngan papa byr...cmne nth....arif xpelaa...dia blaja lagi...aku yg dh kerja ni pon parent bayar ape cher...(dlm hati melonjak kegembiraan sbnrnya)...hehe...so apa ditunggu lagi...papa kata..."amikla nak amik apa..."ohh, apakah makna ayat itu....tp aku masih lagi rasional dlm mmbuat sebarang perlakuan...aku cuma tersenyum2 sahaja...hhuu...mmm, aku rasa mcm dh lama kami x bershoping bersama....yela, betul la...mungkin hampir setahun lebih....mungkin oleh sebab itu aku nmpk ibu yg sgt excited mencarikan dan memilih baju utk aku..."lyza ni cantik, lyza tu cantik..."kesimpulannya, baju2 yg dibeli malam tu sume atas citarasa ibu....tp aku x kisah pon....ibu suka, aku semestinya suka....ohh di ketika ini arif sudah hilang (dia g tgk konsert jelajah era kat luar mall tu)....setelah puas dia bershoping sebelum tuu....tetiba aku rasa mcm aku masih anak kecik di kala itu...walaupun menggalas handbeg, tp itu hanya luaran....walaupun gelaran 'kakak', itu hanya panggilan...haaa, perasaan ini ditokok tambah pabila sebelum tu kami g kenduri kat rmh pakcik...pastu aku, ibu, ngan arif duduk makan sekali....tetiba dia tanya kat ibu, ni anak yg kecik skali ea...(sambil menuding jarinya ke arah aku)...


dan dan kat ctu gak aku tersedak lagi tergelak...seraya berkata "eh bukan sy, ni ha yg kecik"...menunjuk pula ke arah arif sambil tersenyum sinis diikuti liringan gedik keriangan...haha...dalam hati...yess, buat kali ke brp nya arip org ingat cmtuu...hhuu...tetiba lak org tu tambah lagi...."camne lah budak laki boleh putih cmni"....sambil memandang arif...hahaha, kurg asam btol...aku agak tewas di ctu nmpk gayanya....cehh...arif pula memandang aku sambil tersenyum kebanggaan gamaknya.....cittt......


aku tgk papa dh beransur sihat....papa cuti skrg....sakit2 badan....sengal2...lenguh2...so xtvt papa setiap hari adalah berjoging d pagi hari...serta mengamalkan pemakanan yg sihat lagi menyihatkan...patutla byk betul buah dlm fridge...semoga papa terus sihat ya....
ibu pula sperti biasa...masih mengamalkan hobi suke mmbeli baju dan pinggan mangkuk....nsb ibu x bli mangkuk hayunn...hhe...ibu pon sperti mau bnti kerja...tp nnt ibu boring di rumah...maka ibu masih menjalankan rutin kehidupan sperti slalu...
arif pula telah secara senyap2 mengambil hnset ku.....haa....bkn nk curik yaa...tp sbb dia nk amik gmbr awek baru dia dgn niat utk menayangkannya kepada aku...cehh, hampeh tol arip ni...*hset dia x de encik kamera...* oohh arip sngguh buaya di kala ini....seperti terlepas dari tmn buaya melaka kekdahnya....x tau la mewarisi perangai sape nth....teeettt.....


ok, aku rasa byk pulak tulis pada post kali ini....mungkin kerana mood gembira tu masih membuak2...maka tidak sedar aku dah mengarut panjang...hhu...sbnrnya byk lagi yg aku nk cerita....tgn ni gatal je nk menaip...tp nnt korang termuntah pulak baca ayat aku yg berterabur ditambah2 tatabahasa yg sgt indah ni....maka aku harus berhenti di cni dahulu sebelum aku mula menaip seperti ingin menerbitkan novel alaf 22...
O_o


oklaa....


sampai cni dahulu hasil coretan aku pada hari ini....(entry yg telah ditaip dari pagi sampaila ke petang)


c u next time...


dari aku yang kekenyangan.....


p/s : buat saudara yg bz, jagala kesihatan kamu baik2...jgn sampai hari apa pun x ingat ya...ada ke overtime hari ahad...hari ahad kan cuti...x kerja...(^_^)


till then.....


.: DAA ~~~ :.


8 comments:

Anonymous said...

bapak panjg kau tulis..kenapa kali ni takder gmbr,kau reka jer apa cerita ni??mana bukti.

makcik tu kata 'ni yg kecik skali' maksudnya kau paling bersaiz kecik...betul lah tu..tapi dari segi umur dia memg tahu kau dah berusia.

ambillah waktu untuk tertawa, itu adalah musik yang menggetarkan hati,selamat hari jadi.

haLyZaQiut said...

alah, malas la aku nk paste gmbr..x kan aku nk letak gambar2 hasil shopingan aku...kang cam riak lak..huuu...

bukan bgitu mksud makcik tu..ko x paham isi hati dia...aku je paham..

ko ni pon sngguh berpuitis knp...awalnya ko wish...nyway, tq2...nk hadiah..!!

Anonymous said...

aku pun tak paham kenapa sejak akhir2 ini aku berpuitis...diselimuti rasa kerinduan kut pada insan pujaan..haha..

hadiah kau aku hantar melalui facebook ble tak.nak teddy bear ke secret recipe?

haLyZaQiut said...

sabarlaa...i know dat u miss me...(^_^)
*ayat yg sgt x boleh blah...

aku nk kek secret recepi berbentuk teddy bear...k x..?

Raya Clearance Sale! said...

panjang mak datuk.x terbace deh...
x de gambar penyedap mate pun?

haLyZaQiut said...

x yah baca katy...
nnt boleh terkena tekanan jiwa...
kali ini bukan sesi menayang gambar..
tp sesi meluahkan perasaan..
hee...

_@ZULHAIRY@_ said...

Panjang bbenor..LAst2 saudara bz gak yang kena..Hadoyaii..

U nti kena letak gambar la..Nti xmenarik di mata..Tgk sumer tny..
Hehehe....

haLyZaQiut said...

Zulhairy - saudara tu mmg bz...kalah adun menang kawasan...huu~~

hahha...korg ni sume malas membaca tau...asyik nk tgk gmbo je..
tula, dh biasa dari kecik tgk buku bergambar...=p