Friday, June 21, 2013

~ Jerebu Oh Jerebu ~

.: SALAM :.

Negeri Selangor x nak isytiharkan cuti darurat ke ni....
Aku tgk jerebu kat sini pun dh makin teruk...
Pagi td trive, jerebu tebal giler...
Bangunan keliling pun nampak samar2....
Bila bernafas pon rasa udara tu mcm kotor je...

Kat Johor, dalam Metro kata sebanyak 491 sekolah dah ditutup....
Dengan Indeks Pencemaran Udara (IPU) majoriti dah 300++....ishh3....tinggi tuu....
Semoga family aku sihat2 saja....

Tapi kat Selangor, yg aku dapat tau, indeks masih di peringkat terkawal dan sederhana...
Bawah 100 lagi...pasal tula agaknya x dpt cuti darurat....kira belum tahap berbahaya sgt laa...
Jerebu kali ni datangnya dari kebakaran di Sumatera, tu sbb Johor dgn Melaka paling terjejas teruk....hmmm...

Tekak aku dari smlm dah rasa bengkak....
Sakit betul....
Kepala pun dari malam td sakit...
Tido pun asyik terjaga je....

Kena banyakkan minum air dan kurangkan aktiviti luar....
Beringat tau semua....
Jaga kesihatan anda....

Dari aku yg sapu tiger balm kat hidung....

.: DAA ~~~ :.

0 comments: