Thursday, June 13, 2013

~ Akan Lebih Bahagia Jika Dirimu Masih Ada ~

.: SALAM :.

Semalam, 12 Jun merupakan hari ulangtahun perkahwinan Ibu dan Papa yg ke 32 tahun....
Alhamdulillah, masih berbahagia hingga ke saat ini....
Malam tadi adik aku celebrate dengan Papa dan Ibu bersama kawan2 adik aku....
Ala2 suprise lah adik aku balik rmh dengan kawan2 dia dan kek....
Sebelum kek dipotong, adik aku dh siap2 call aku suruh dengar kemeriahan suasana kat rmh tu...
Dengar mereka gelak2, baca doa....
Aku hanya dapat Aminkan dari kejauhan.... :')
Aku sentiasa berdoa agar Ibu dan Papa serta kami sekeluarga akan terus berbahagia, hidup dirahmati dan diberkati Allah S.W.T..
I'Allah......... :)

Harini 13 Jun, merupakan hari ulangtahun kelahiran Abang Sulong ku pula, Mohd Razif Sulaiman yang ke 31 tahun.....kejap je pejam celik pejam celik dah 31 tahun rupanya usia dia jika dia masih hidup...mcm xpercaya pula.....kalau dia ada lg, mungkin aku sudah punya beberapa org anak saudara.....alangkah indahnya jika itu terjadi....adik beradik sikit ni, kalau kehilangan sorang mmg terasa yg amat.....kini hanya aku berdua....bersama adik lelaki ku....bergaduh pun dengan dia, bergurau senda pun dengan dia, Mohamad Arif....

Lusa, 15 Jun merupakan tarikh abg ku pergi meninggalkan kami utk selama2nya.....tiada lagi gelak tawanya, tiada lagi gerak gayanya di rumah.....dah 13 tahun Bangjib pergi meninggalkan kami.....tapi kehadiran dirinya dalam hati kami tidak pernah luput walau sesaat pun....kami akui memang sgt2 merindui aruah....tapi apakan daya, Allah lebih menyayangi dia.....aruah pergi meninggalkan kami dalam 1 kemalangan jalan raya...15 Jun 2000...hari yg baik, Maulidurrasul.. :'( 
Aku sentiasa berdoa tiap kali dalam solat supaya roh Aruah abgku tenang dan dicucuri rahmat....semoga rohnya ditempatkan sebaris dengan org soleh dan org beriman.....Amin....



Aku sekarang sudah punyai keluarga yg lebih besar.......tapi aku tetap akan mengingatimu dan menyayangimu wahai abang ku........Walau apa pun yg berlaku dalam hidup aku, dalam keluarga aku.....IANYA AKAN PASTI LEBIH BAHAGIA JIKA DIRIMU MASIH ADA...... :')

Alfatihah.........

1 comments:

Nurul Mohammed said...

Al-fatihah...
Sedihnya T_T