Thursday, April 11, 2013

~ 14 Weeks Baby 2D Scan ~

.: SALAM :.

Hye2....Semalam saya dan En SuamiSayang pergi scan baby kat salah sebuah klinik swasta dekat ngan rumah kami, dengan bayaran RM55....

Ada pernah tanya kat Klinik Qualitas or dikenali sebagai Klinik Rakan Medik, bayaran RM65, tp opismate saya pergi scan kat satu klinik lain ni, dia just bayar RM23 sahaja....lain2 pulak harga, padahal sama jugak semua....2D scan.

So semalam buat pertama kalinyalah kami tgk si baby kecik ni dalam perut.....Subhanallah, kuasa Tuhan....x sangka ada 1 lagi nyawa dalam perut ni....masa scan baby tu, Ya Rabbi bukan main aktif lagi dia.....menendang2, main tarik2 tali pusat, pusing2 habis 360 darjah..habis dia bergymnastik, acrobatic semua dalam perut...bila nak snap gmbr dia, pandai sgt....x mo pusing depan...tayang bontot kat kita...... :D 
Hyper semacam mcm ikut perangai papa dia je ni.....sampai Doc pun ckp "Amboi aktifnya dia......" :D

And doc tu pesan, kalau nak scan, better g time awal2 ni lagi...sebab nanti boleh nampak baby tu buat aksi mcm2 sgt....sbb dia kecik lagi, so luas lagi tempat dia main...nnti bila makin bsr, ruang makin sempit, so pergerakan dia pun actually makin limited dan x selincah masa awal2 ni....saya pon kira dah agak lambat wat scanning....patut gi masa dalam 9 minggu 10 minggu camtuu....

Happy + terharu sangat sampai mengalir2 air mata En SuamiSayang masa dalam klinik tuu....saya rilex je....dah kluar klinik baru mcm rasa sebak, nak nangis.... :') mungkin sbnrnya nangis kegembiraan dan kesyukuran.....

Alhamdulillah Ya Allah...moga semuanya selamat, sihat, dipermudahkan.....Amin....


Hye3....saya kecik lagi....nampak x saya?...kepala saya baru dalam 3cm, badan saya baru dalam 7cm cmtuu.....saya suka tendang2 perut mama saya....huhu....Bulan depan I'Allah baru boleh scan jantina saya..... :D


Alhamdulillah terima kasih ya Allah......... :')




.: DAA ~~~ :.


14 comments:

Saya Disini said...

WAH..NMPK KEPALA BABY LA

Rina Hamid said...

ya Allah benya da dpt scan..rina xsbr nak scan jugak..lmbt btul ms berlalu..huhu

haLyZaQiut said...

Saya Disini - hehe...nampak dah kan...kecik cenonet je sbnrnya... :D

Norhazrina Abdul Hamid - hehe...Rina dah boleh scan je rina...tp maybe kecik lg laa...x tau dh ada bentuk ke belum...

Unknown said...

Liza!!! comelnya scan baby!!! Nurul pun xp scan lg.. InsyaAllah hjg mggu nie baru nk pegi... xsabar nk tgk baby.. 11 weeks nie xtau dia blh gerak ke x mcm baby liza hihihi...

Rina!!! Tau xpe!!! Aku memula sama la xsabaq nk p scan hahaha...

haLyZaQiut said...

Nurul Mohammed - hehehe...ohh okla nurul wat awal2...nnt tgk lagi ligat agknya dia main dalam tuu...hehehe...nnt mesti rasa nak nangis kalau 1st time tgk....mcm x sangka ada baby dok tgh main dalam perut....haha

Unknown said...

tu la,liza pun smp sebak2 kn? tu yg takut tu husband tgk nangis hahaha... xsuka nangis dpn org blh? hahahaha...

haLyZaQiut said...

Nurul Mohammed - hahaha...kt nangis masa kuar klinik...xpe nurul, masa nak nangis tutup mata siap2 mcm ninja...kih3...

Unknown said...

Liza! Nurul dh scan! Nmpk baby tendang2 hahaha... Husband pnye la seronok... Blh kata kepala baby besar la hahahha... n btl,ms kuar dr klinik je sebak je rs tp kami control nangis cpt2 fkr psl bnde lain hahahaha...

mychickenfloss said...

waaaa..subhanallah..hope bby n mommy sihat sntiasa! t.care girl!

haLyZaQiut said...

Nurul Mohammed - hee...nurul dah scan ea...kena brp rgt...?? woww, lasak gak tendang2...kih2...tulaa, kepala dia masih bsr lg...nnt balance la tu dgn body...haha...ooo, ni control macho depan doc lah ni ea...emm, sebak je rasa kan bila fikir balik....Subhanallah... :)

haLyZaQiut said...

chicken_floss - hee...amin2...mudah2an sihat semuanya wahai si darah manis.... :P

Unknown said...

kne rm40 tp doc bg free hahaha... baik gila doc tu... myb sbb kami terlebih friendly kot hahaha... tau xpe,bkn kontrol macho dpn doc je,dpn suami pun sama hahahaha... n btl tu,mmg sebak bila ingt blk... hebat sungguh ciptaan Allah :)

haLyZaQiut said...

Nurul Mohammed - wahh3....ni rezeki baby la ni dapat FOC...pasni leh scan lagi...kihkih....tulaa..kene la control macho sikit ye dak....konon kuat la kan...hehe

JM Crafts said...

A 3D laser scanner can be very benefited in your designing project. It can help you to complete the design of your project easily. It can reduce your designing time and cost. 3D laser scanning service Houston, Texas