Wednesday, December 26, 2012

~ Tempah Badge Sikit dan Murah ~

.: SALAM :.

Lihat tajuk, tahu kan saya nak cerita pasal apa....?? :D
Harini nak cerita pasal badge....or wedding badge....

Kadang2, ada sesetengah pengantin yang mahukan para jemputan yg hadir ke majlis perkahwinan mengenali kaum keluraga mereka....pengantin nak kawan2 mereka kenal, mana satu ayah pengantin, mana satu ibu pengantin, mana satu paklong, mana satu adik beradik....

Sebabnya, bila dh ramai2 nanti, mesti ada yg tercari2....lagi2 time baru dtg or nak balik sbb nak salam kan....
"Eh mana 1 bapak pengantin ni...??"
"Eh mana 1 mak pengantin ni....??"
Saya juga selalu mengalami situasi begitu....
Yela, kita ni bukannya artis sampaikan semua org boleh kenal siapa ahli keluarga kita ye dak...

Maka, maka, maka....
Antara salah satu solution (wah english tetiba) nak menyelesaikan masalah ini ialah dengan memberi mereka wedding badge or lencana....eh tp bukan lencana mcm kat baju budak sekolah tuu....yg kena jahit tu...bukan cmtuu....

Wedding badge tu mcm kat bawah ni :


U got what i mean???

Haa......yang mcm brooch bsr leh pin kat baju tuu..... :D
So, bila family member dah pakai badge ni, senang lah utk para jemputan mengenali mereka.....

Selalunya, ikut yg sy survey, wedding badge ni agak mahal DAN memerlukan kita menempah dalam kuantiti yg banyak......mcm minimum 50 keping....sebab kos printing dia sgt mahal, x berbaloi dia nk wat sikit....

Ada kedai sy jumpa pon, mcm at least kena tempah minimum 15pcs cmtuu....

Macam saya, saya x nak wat byk2 badge tuu.....saya nak wat 5 pcs sahaja....
-BAPA PENGANTIN
-IBU PENGANTIN
-ADIK PENGANTIN
-OP PENGANTIN (2pcs)

Maklumlah, family x ramai.....puaslah saya cari kedai mana yg leh wat sikit.....x jumpa2....

UNTIL saya jumpa 1 kedai ni kat PKNS.....PKNS Shah Alam....
Sorry sgt2 sebab I can't remember the exact name of the shop....samada KEDAI CENDERAMATA or KEDAI CENDERAHATI.....
Tapi kedai ni dia berdepan dgn McDonald PKNS tu, bersebelahan dgn Kedai Sukan...
Haa....ce korg usha2 apa sebnrnya nama kedai tuu....antara 2 tu laa...

Tapi dia mmg bukan badge printed laa....dia tulis sndiri dgn tangan.....dia leh wat atas mug, atas frame, atas kaca, atas pape jela....tp sgt worth la kalau mmg nak order sikit....n cantik je dia wat, kemas....

Nampak x yg saya bulat2 kan kuning tu...?? bahahhaha....

Mula2 korg kena pilih kaler badge kosong yg korg nak....mcm saya, saya amik kuning....pastu ckpla ngan dia korg nak tulis apa atas badge kosong tuu...nnt dia watkan....

Sample badge ni ada dalam memory card kat rmh...x bawak pulak.....nanti kalau ingat, saya update lg esok...letak hasilnya....haaa.......sekeping badge RM4.50.....murahla jgk kan...

Update!!

Ni hasil badge yg ditempah :

Ni sample Ayah & Ibu Pengantin....(sengaja x tulis tarikh sbb nanti leh pakai untuk 2 2 belah Majlis)

So, kalau korang nak menempah dalam kuantiti yg sikit, bolehla ke kedai itu.....

.: DAA ~~~ :.

3 comments:

cda said...

nice..:D bole pinjm idea kak liza ni..hihi..

haLyZaQiut said...

cda - heee...silakan2...amik2 idea ni....murah dan senang...hahhaa

Troy S said...

Appreciate this blog postt