Friday, August 3, 2012

~ Tak Puas Hati Ending Dejavu di Kinabalu?? ~

.: SALAM :.


Resource : Google


Hye2....smlm last episod bg cerita bersiri slot Akasia yg femes di amos, menjadi sebutan semua org, x kira lelaki ataupun perempuan.....Dejavu di Kinabalu....x sure samada yg menaikkan giler2 rating cerita ini adakah sebab ada Aqasha...?? atau adakah sebab ada Tiz...?? atau adakah sebab story line yg mantap dari pengarah terkenal tanahair, Erma Fatima....? or adakah sbb sume lagu dalam cerita ni best2....?? 


Aku pun x sure.....tp aku rasa, hasil semua tu la kot...dimulai dgn pengarah mantap, pelakon hebat, hensem2 dan cantik2, lagu best, dan yg paling penting, jalan cerita yg buat semua org meroyan2 masa nk berbuka puasa.... >_____<


Korang tau kan ending dia based on Voting haritu.....then, dia org actually dah shoot 2 scene siap2...kalau voting utk Ammar tinggi, dia org kuarkan ending Nadirah ngan Ammar....kalau voting utk Bazli higher, dia org kuarkan ending Nadirah dgn Bazli....


Bg aku, semestinya aku suka ending dejavu smlm, yelaa....aku dan En Zoro vote for #teamBazli...kehkeh....tp sbnrnya ramai gak org yg x puas hati dgn ending smlm...ada yg kata mengarut, nth apa2, nadira playgirl, patut nadira mati, bazli derhaka pada mak....mcm2 laa ada....ni contoh kawan aku yg x puas hati dgn penutup smalam, sila baca sini.... :D :D


Tapi oleh sebab aku x suka Ammar, so no choice, Bazli lah yg menjadi pilihan dan menjadi Hero dalam cerita dejavu aku ni....haha...aku sokong bazli je, nadirah aku geram.....ammar lagi aku annoying....bg aku Ammar tu looser giler....1st2, dahla dari awal dia mmg dah tau Nadirah tu tunang org, tp still nk kacau jgk.....yg si Nadirah tu kemain miang lg....dah tau diri tu dah tunang, gi melayan hati dan perasaan dia yg suka kat ammar tu watpe....kita sebagai perempuan ke, sebagai laki ke, mmg senang nk jatuh cinta dgn org...tp kan kita ada akal, boleh fikir....ikut hati mati, ikut rasa binasa...(betoi dak)..tu nsb baik baru tunang, kalau dh kawin...?? nk proceed gak dgn perasaan tuu...?? amboi klu cmtu mmg porak porandala rmh tangga semua org.....alasannya "dah jatuh cinta, nk wat cmne.....saya x mintak pon perasaan ini hadir..." mmg chhooyyyyy....lawan laa...perasaan kan kalau baru2, kalau kita x layan sgt, hilang lah lama2....dahla tunang tu baik giler, kalau si bazli tu jahat, xpela jugak nk curang blkg bazli....ishhh....


Ammar bg aku looser sebab ammar ni mcm x leh ada masalah....sikit2 nk lari gi sabah, sikit2 nak lari gi london..asal nk lari je, mesti 3 tahun... :D sama la mcm si uzma tuu....mcm lah kalau dia lari, masalah pon ikut lari...pastu lg 1, sikit2 x nak kerja....sikit2 ada msalah x g kerja, baring je kat rmh...nsb la dia ada company sndiri, kalau keje dgn org, dh lama si ammar tu kena tendang....tgk bazli, relax je g kerja, harung je even masalah bsr mana pon.... :D camtula baru a MAN....be matured la bro...


Si nadirah aku x nak komen.....mmg gatai pon dalam cerita ni.....dah kawin pon, nk berdegup2 kat ammar....ishhh....kiranya dia punya cinta tu mcm x balance....yela, dia ckp cintakan ammar, tp sygkan bazli....apakehe nth....kalau dia betul2 cinta kat ammar, syg dia pon kat ammar laa...then, dulu dia dgn bazli elok je, dh discuss pasal kawin sume...x kan la dia x cintakan bazli....apsal jumpa ammar dah cinta kat ammar lak....lalang ok...pastu kalau dah dgn ammar, nmpk laki lain, tinggai lak ammar...??


Pasal bazli derhaka kat mak tu, aku  xtaulaa..tp aku rasa lama2 mak dia leh terima nadira...yela, sebab mula2 mak dia syg giler kat nadira...tp bila nadira buat perangai, mestila dia marah...bukan syg dia kat nadirah dh hilang, tp dia as a mom mesti protect anak....ye dak....mulut dgn hati kdg2 mmg x bersatu...


Tirah, nth apa jadi...dah psiko smcam je...tp sian gak kat tirah.....asyik x jadi je percintaannya....kesian2...uzma pon nth apa jadi....yuzra dh dgn kawan ammar, si Zahir tuu....hikhik....


Haa....kalau korg nk tau apa ending cerita ni yg Ammar punya version, meh tgk kat sini.....kalau opis block tonton ke, leh la baca sini ea...haha


Kawan aku dh review baikkkk punyaaa......


Lagi sorg kawan aku ni, dia dah list down kan pengajaran2 dan iktibar yg boleh diambil dari cerita Dejavu ni...boleh baca kat sini... (boleh jadi pekerja2 Erma Fatima kawan2 aku)...hehe


Pasni citer Bazli ngan Neelopak pulakkk......jgn tambah meroyan depan tv dah laa....


*Wujud kah lelaki sebaik Bazli dalam dunia nyata ni......?? hmmmm.....


Mana yg sokong Ammar, marah2 Bazli sebab at the end Nadirah end up dgn Bazli, korg vote x Ammar haritu?? :P


.: DAA ~~~ :.

7 comments:

Saya Disini said...

sy nk tngk je..bukan nk vote

Afasz said...

sy tak vote pon. cam membazir je , hehe ~

suka dejavu di kinabalu version 2 gak !!!!!

tak suka yg semalm !!!!!!!

arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

liza n zul bersalah

haLyZaQiut said...

Saya Disini - hahaha...sila redha dgn keputusan...

Afasz - kehkeh...xpe, sekali sekala zul menurut perintah kita...bukan selalu.... :D

Afasz said...

aippp !!!! babap zul !!

haLyZaQiut said...

hehhee...pasni xde dah vote2 ni....baik pi makan ayam golek...

malyna Jury said...

bazli ngan neelofa.. tak suke lopak..hihihi

haLyZaQiut said...

Fatin - hahaha..mrh frh kalau baca ni...kahkah