Wednesday, August 8, 2012

~ 16 Ramadan 1433H ~

.: SALAM :.

Oleh sebab malam td dah tido lambat......hari ni gerak lambat sikit....
Harini plan nk g Kaison kat Paradigm Mall....
K.Faz ckp, Kaison bunga dia best2 dan murah2....
Mak aku pulak penggemar tegar bunga2 cinta nehhh....
So, mestila mak aku gumbira kalau dpt pergi...x beli pon xpe, leh cuci mata yg penting..

Lepas zohor, kami terus g Paradigm Mall...

Nilah kedai Kaison...sebelah kedai Popular kalau x silap aku....Nanti kalau ada masa, aku review kedai Kaison ni...

Lepas beli sikit2 bunga, terus g Shah Alam...Papa teringin nk makan Burger YB sebb haritu papa tgk dalam JJCM.. :D

Burger YB ni sebenarnya Yazid Burger....mula2 aku ingat Yang Besar...sebab dia ada wat burger saiz bsr mcm kek....huhu...meh gi kat website dia, YAZID BURGER SHAH ALAM...

Kat mana YB Burger ni?? Ha..Kedai dia dekat Lot 4, Medan Selera Anjung Sek 7... Medan selera ni betul2 blkg UNISEL....kalau korang tahu kedai Mee Ketam ke, Kedai Mee Bandung Udang Galah ke, Restoran Bisik2 ke, haa...kedai ni kat tingkat bawah Mee Ketam tuu...actually baru aku tahu, Medan Selera tu sbnrnya 2 tingkat....huhu...kedai ni setingkat dgn Nasi Arab semua...

Specialty Burger YB ni, roti dia homemade, patty dia homemade, semualah homemade....and dia boleh wat burger dalam pelbagai saiz...boleh sampai sekilo, 5 kilo, sume lahh...

Masa kami sampai, dah nak buka...mmg xde seat langsung....customer Nasi Arab dgn Burger YB penuh dah...tp staff Burger YB ni sedaya usaha tlg gak kami cari seat...baik betul dia org...TQ byk2...

Walaupun dapat lmbt sikit, tp berbaloi2....ni yg setengah kilo, RM20....bsr kan...?
Korang boleh pilih roti nak Origano ke, Garlic ke, Honey ke, Oat ke, Wholemeals ke...ala2 Subway gittu...pastu semua boleh customize....jenis patty, jenis sos, jenis sayur, jenis buah, jenis daging...

Potong2....kami x makan lain pon, makan burger ni pon rasa nk muntah2 dah...kenyang giler...

Meleleh2 sos2 dia......kami tambah extra cheese 2 keping.... + RM2...

Serius tebal isi dia....mmg x muat mulut nk nganga...kena potong sikit2....

Ni aku punyaa....sedap sgt...roti mmg serius lembut, maybe sebab homemade...daging tebal, cheese sedap, sos melimpah2....mmg berbaloi2....Alhamdulillah...

Pastu, masa kat Paradigm tu sempat beli kek.....sebab harini 5 Ogos birthday Papa...so ingat nk celebrate sekali....tp masa mmg suntuk, ibu dgn papa dh nak balik Johor, so makan kek dlm kete jela...hehehe....

Dalam kete pon boleh....Choc Mousse, beli kat Cake Sense Paradigm Mall....

Pas makan kek, ibu dan papa gerak balik...dia org sampai Johor kul 1 pagi gak....sian, ibu keje Isnin tu...

Alhamdulillah, ada rezeki utk kami hari ini....

Makan, makan juga...Ibadah jangan lupa ok...

.: DAA ~~~ :.

6 comments:

Saya Disini said...

sedpnye burger tu

haLyZaQiut said...

Saya Disini - kene pi try tu k.tini... :D

Afasz said...

nk burger... jom tini!

haLyZaQiut said...

Afasz - k.tini mesti x nak kongsi...hahaha

Saya Disini said...

haha,,,betul..xleh kongsi..kang xcukup

haLyZaQiut said...

Saya Disini - aiipp, diet2 x leh makan burger bsr cmni.... :D