Wednesday, May 30, 2012

~ Sakit2 Dong ~

.: SALAM :.


1. Balik Penang, mata bengkak.....aku dh rasa mcm lain mcm mata aku belah kiri ni...kelopak mata nmpk membengkak...tp aku wat dek...ingat nk jadi ketumbit ke jerawat ke apa....
Sampai Mak En Zoro tegur, aku ada alergic apa2 ke sbb nmpk sembab......makin lama, makin bengkak...sampai sakit kalau aku sentuh...tp xde jerawat or ketumbit yg kuar....x tau nape...tgk2, dia elok sndiri...aku x letak pape pon....


2. Ahad malam, aku x boleh tido.....aku lately mmg kerap sakit gusi.....berdenyut2 sampai tgkap urat kat kepala ni.....dah dekat 2 bulan jgk aku sakit gusi....tp malam tu mmg sakit dia len mcm....berguling2 x boleh tido, sakit gusi menyebabkan sakit kepala yg teramat2....aku pelik...apasal ngan gusi aku ni... haritu aku sampai beli colgate pro-relief yg utk gusi snsitif tu...x jalan gak....pagi tu masa bgn tido, aku raba gak gusi atas aku....aku rasa mcm ada gigi baru nk kuar.....ooo, gigi geraham bongsu aku belah kanan nk koyakkan gusi....aku leh rasa dgn jari, dia dh terkeluar sikit...patutla sakit giler....x leh tutup mulut....makan pon kemam2 je....sampai harini still sakit gak...


3. Isnin malam, kami makan di luar......masa tgh makan, aku rasa kaki aku gatal...bila aku tgk, ada kesan sengat tp dh jadi bintat.....aku biar je...ingat nyamuk....natijahnya, sampai ke hari ni, bengkak x surut, makin sakit, dh merebak......hampir 1 kaki kiri aku dh bengkak....pakai slipa jepun pon sakit....pagi td aku g klinik, kena marah ngan doc sebab nape biar bisa dia merebak.....aku b4 ni letak tiger balm ngan minyak gamat, mmg x jalan....doc terus inject ngan bg aku ubat sapu and ubat alergic.....kena RM78 td...MC x dapat.....terima kasih doc.... T.T 
x taula lama mana baru bengkak ni nk surut.....jalan mmg x leh nk tegak dah....sakit wooo, lg2 turun tangga....huwaa....(dh lama x kena inject, kebas gak tgn aku td)


4. Aku 1st time masak asam pedas, mmg epic failed....sakit gak...sakit hati.... :D


Alhamdulillah atas semua ujian Mu......




.: DAA ~~~ :.



7 comments:

Nurul Akmal said...

Tuhan tengah menguji kesabaran kita.. tu.. Sabor yer.. Moga cepat sembuh...

Saya Disini said...

amboi3,,semua citer hat sakit ni..nk dengor jgak citer hat seronok plak

haLyZaQiut said...

Nurul Akmal - tulaa...xpe, kata sakit tu penghapus dosa2 kecil...redha jelaa.... tq nurul....

Saya Disini - hahhaa...sume citer sedih...yg seronok bila masak asam pedas jadi asam rebus....hahahhaha...

Anonymous said...

terhantuk kat dinding dua kali

haLyZaQiut said...

Anon - hahaha...kuajaq....

Afasz said...

dah baik kan lepas makan ubat,lepas ni jgn degil makan ubat..hehe ~

ckp org , akak pon sama je :P

haLyZaQiut said...

Afasz - heee...dh, mengenangkan mahal dh bayo, terpaksa gak telan ubat...sebelum tu, hancurkan ubat tu dulu...kehkeh