Friday, April 20, 2012

~ Rumah Mana? ~

.: SALAM :.


Aku selalu fikir, lepas kahwin nk dok area mana lah agaknya.....
Aku suka ngan kawasan rmh aku skrg....walaupon betul2 sebelah LDP yg mmg super duper jem tuu....
Tapi kawasan rmh aku parking dia senang...xdela sampai nk double triple parking...
Sampai pagi2 terpaksa tolak kete org lain dulu yg x tarik handbrake and then ketiak dah basah lencun, baru masuk dlm kete.....start kete sndiri, jalan...


And disebabkan sebelah LDP, jd semuanya dekat...so kalau jem pun, xde la mmbuang masa sgt....
OU dekat, Curve dekat, IOI Mall dekat, Tropicana dekat, TTDI dekat, Damansara dekat, Sunway dekat, Mydin dekat, Shah Alam dekat, Subang dekat, Puchong dekat, Murni Discovery dekat, LRT dekat, dan yang paling penting, opis dekat......2 km je....dekat kan....?? :D


Tapi kawasan rmh aku tu byknya family....bukan rmh2 sewa...so mcm susah je nk dapatkan rmh kosong kat situ....sobss....nak beli, mmg belum mampu lagila...skrg tgh force diri utk saving kawin, kang mana nk terkejar pulak kalau nk beli rmh dalam period yg dekat ni....


Tu aku selalu fikir, nth kat mana lah aku nk cari rmh sewa yg murah....aku tau area Puchong, Bukit Jalil mmg ada yg murah......kat Flora Damansara pon byk....tp kalau boleh aku x nak area yg ramai foreigner n terlampau jauh dari ofis....sebab aku boleh imagine cmne kehidupan aku lepas kawin yg msti most of my time sorg2 kat rmh disebabkan my future husband sgt workaholic......kerja 30 jam tu perkara biasa....errkkk! T.T


Rumah murah = jem
Rumah murah = jauh
Perkara yg bukan janji, tapi pasti....


Adoihhh, pening lak memikionyaa......kalau boleh, nk cari rmh sewa yg bawah seribu rgt sebab rasa bengkek lak nk bayar sewa mahal2 utk rmh yg bukan kita punya.....KJ rmh mmg mahal...x dpt dinafikan...rmh sewa aku skrg 2 bilik, RM800.....mahal gak la kan.....


Ehh peninglaa......walaupun lmbt lagi, tp mesti dh kena pikir gak....nnt senang....ni bayang pon xde.....hehueheu....


Source : Google




Hii lah rumah.......mengapakah kamu semua mahal2 sgt.......??
Nak beli mahal, tak beli bertambah mahal.......




*Balik Johor / Penang, beli rumah kat sana.....sini 300k apartment, sana dpt rmh banglo..... >________<




.: DAA ~~~ :.





2 comments:

Afasz said...

nk beli umah tp kene kumpul duit dulu....time kumpul harga umah melambung....hmmm cmne ek???

mood:nk cari keje area seremban :D

haLyZaQiut said...

Cik Farizam - tau xpe k.faz....poning betul laa....kalau gaji bsr giler xpela...leh kumpul dposit cepat je...hahahha...

Mood : Nak jadi surirumah....lol