Wednesday, April 4, 2012

~ Di Kala Sejuk ~


.: SALAM :.

Sejuk betul la kat opis ni.....lately asyik hujan je kan...
Aku pon x berapa sihat...
Tekak aku bengkak giler, sampai nk ckp pon sakit sgt....

Kalau sejuk2 cmni, cuba korangkan bayangkan...........

*
*
*
*
*
*





Apabila tepung, garam, baking powder, gula dan PISANG bertemu di dalam 1 pertemuan yg tidak diduga.....

Dikocak2 lembut, diuli2, diramas2......

LALU....


Dibulat2 kan dan dimasukkan ke dalam minyak yg panas............
Apa akan terjadi......ssrreenngg......

Dibiarkan bergolek2 riang di dalam sana.....




Bila warna sudah menjadi keperang2an, diangkat naik lalu ditoskan..........

Apa yg anda akan lihat.........??


Maka terhasil lah 1 resipi jemput pisang yg tiada tolok bandingnyaa.....

Dimakan panas2 bersama kopi O....di kala hari yg mmg sejuk hingga ke tulang....

Sssluuurrppp.......

Telan air liur lahh tuu..... :P


.: DAA ~~~ :.


8 comments:

Fara said...

wawawa...lapa plak tgk...tp kan...tekak kalau bengkak mkn ni xsaket ke? :|

haLyZaQiut said...

Fara - hhee...sakit gak...ni kita makan time tekak kita sihat walafiat nana...kalau makan skrg, pedih gak...

Saya Disini said...

sedpnye..nak3

Fara said...

sakit kan liza kalau tekak bengkak....ari tu kite kene..smpai xbole nk becakap...mkn pon perit gile..rase mcm nikmat mkn ngn cakap ditarik utk seketika..huk3..bile da baik tu...rase syukur sgt2...

Fara said...

sakit kan liza kalau tekak bengkak....ari tu kite kene..smpai xbole nk becakap...mkn pon perit gile..rase mcm nikmat mkn ngn cakap ditarik utk seketika..huk3..bile da baik tu...rase syukur sgt2...

haLyZaQiut said...

Saya Disini - hehe...pisang xde... :D

Fara - betul tu nana...lagi2 kita ada ulser besar kat lidah...perghh, ditambah lak ngan tekak luka....mmg sedap sgt kalau tersentuh makanan... :D kalau dah baik nnt, mmg gembira sebab boleh makan puas2 balik...

Cik FaRiZaM said...

mkn panas panas sedap ni. kegemaran abg kite ni. sikit2 suh buat cokodok sikit suh buat cokodok...patut kite p beli KODOK kat dia..opsss

haLyZaQiut said...

Cik Farizam - ohhh, abg penggemar cekodok ke...kita suka makan time panas...kalau dah sejuk, kalau letak bikarbonat ni lembut lg...kalau x letak, leh tanggal gigi... :D