Tuesday, September 13, 2011

~ Jom Jalan ~


.: SALAM :.

Ok, hari ni aku nk share apa xtvt aku sepanjang hari sabtu yg lepas.....letih jgk sebab kuar pagi, balik malam....

First, kawan aku masa zaman Uitm dlu, Danial sudah pun berkahwin dan reception belah dia Sabtu lepas kat Sunway Kayangan.....so awal2 lagi, kami dh berkumpul kat tol Rm1.40 menghala ke Guthrie tuu....konvoi 5 kete....kete En Zoro, Kathy, Ijat, Affiq, dan Azlan....bukan Azlan n the typewriter tauuu.... :P semua sekali ada la dalam 11 12 org cmtuu...x ingat la....


Pengantin kami dpt jumpa kejap jer masa baru sampai....aku terpaksa balik awal sebab 2.30pm geng lain dh menunggu kat putrajaya....so dalam kul 2pm cmtu aku dh gerak.....x sempat jumpa pengantin masa nk balik sebab pengantin lelaki (Danial) g amik family mertua dia kat mana nth....xpela, dapat bergambar ngan ayah pengantin pon jadilaa....(iyer, x tipu...mmg ayah pengantin tu pelakon Harun Salim Bachik)


Pastu dari Sunway Kayangan nk g Putrajaya bukannya dekat...masa tu, hujan selebat2 alam turun...sampai x nmpk jalan....pastu jem jgn ckp la kan....naik beskal lagi laju....oleh sebab aku dh boleh agak sampai P'jaya lambt, aku soh kawan2 aku yg tunggu kat Petronas mana nth gerak dlu g Presint 16....

Kat Dewan Presint 16 ni pulak, kawan klas aku masa kat mrsm Tasneem kahwin ngan To'ki....tp bukan Toki penyanyi tuu....ni Toki dia dh bercinta lebih 10 tahun rasanya....hik2...sampai cni pon dh lambat, dekat kul 3pm jgk.....Setia betul ya Tasneem...x sangka i u cmni tauuu.... :D



Lepas tu, bila dh jumpa kawan2 kat dalam dewan ni, baru tau ramai rupanya yg dtg lambat....ada yg dtg kul 4....hhee....yela, jem kan....pastu semua decide nk g Open House rmh salah sorg classmate kita org jugak Shifaa kat Bangi...rmh dia dekat area Sg Tangkas ke apa nth, dekat ngan Stesen Komuter UKM....nk g rmh shifaa ni pon, jem teruk sebab ada accident.....sampai pon dh lambat..kami konvoi 5 kete gak...ramai lagi kawan2 kami yg dh tunggu kat rmh shifaa ni sbnrnya....




Hmm....x lama kami duduk makan, geng yg lain yg dh lama kat rmh shifaa ni nk bergerak g Open House rmh mimi lak.....kawan kt org jgk.....tp aku, En Zoro, Lin, Nisak, Shifaa dah x larat sgt sebab baru sampai....so xpela, kami wakilkan mana yg pergi tu je laa.....

Maka kami pon sambung la makan dan berborak.....Shifaa sediakan nasi dagang as the main dish....sedap sgt.....pot pet2, dh nak maghrib...

Kami pon gerak la balik....aduhhh, penatnya...sampai rmh pon dh malam......Tp seronok sgt sebab dpt jumpa kawan2....ada yg dari form 5 x jumpa...hik2...



Kepada Danial dan Tasneem, Selamat Pengantin Baru...smoga jodoh kalian kekal bahagia selama2nya.....Amin....



And kepada En Zoro, terima kasih byk2 kerana teman i dari pagi sampaila ke malam, jadi driver yg x payah pakai GPS, dgr pot pet i x benti2 sebab jem, x wat muka boring bila i sibuk bergosip ngan kawan x benti2, support i soh makan byk2 sampai semua kawan dh tego badan i naik, dan byk lagi laahhh....hhuu....syg lebih lah cmni..... :P


Ok, tu je dlu....



Dari aku yang pakai baju pink....

.: DAA ~~~ :.


4 comments:

Afasz said...

amboiii...raya sakan gak liza ni....liza dah sampai ke bangi dah tu,,,dkt benor ngn umah akak!..

haLyZaQiut said...

Cik Farizam - hehhe...dah dekat ea...tp x taula rmh kfaz katne...lagipun kfaz mana ada kat rmh kan..xpela, next time nnt insya Allah kita smpai k... :D

_@ZULHAIRY@_ said...

Huu tau pun sayang.. Kih3... Nie minggu ni lg satu round.. Aduhh... Hahah

haLyZaQiut said...

Zulhairy - emm, murah rezeki kita ye dak.... :D