Monday, August 1, 2011

~ Sedih di bulan Ramadhan ~


.: SALAM :.

Tahun ni, dah 9 tahun saya x dapat puasa sepenuhnya di rumah.....ya Allah, lama rupanya.....asyik puasa di perantauan sahaja....sobs3.....

Pagi td bangun sahur kul 4.50am, wat air susu coklat anlene, makan roti 2 keping ngan peanut butter, smbhyg subuh, tido balik....begitulah ringkasnya puasa sebagai org bujang.....

smlm, sahabat baik adik aku, Syafiq meninggal dunia akibat cancer...Doc predict jangka hayatnya dalam 6 bulan - setahun, tp x sampai 2 minggu, dia pergi meninggalkan kita semua.....Ajal Maut mmg kuasa Allah...adik aku mmg rapat sgt ngan aruah....kdg2 tido rmh aruah...aruah pon slalu dtg rmh, bersembang ngan papa.....aku x boleh tahan dgr adik aku nangis teresak2 smlm....tanpa dipinta air mata aku turut laju mengalir....aku faham perasaan dia kerana kami pernah sama2 kehilangan org tersayang.....sabarla arif, Allah lebih sayangkan aruah Syafiq....adik aku x dapat pulang ke Yong Peng kerana ada kelas.....aku suruh adik aku byk2 bersabar, doakan aruah, sedekahkan Yassin dan Al-Fatihah utk dia......T.T

td aku tgk balik gmbr2 adik aku ngan Aruah kat fb adik aku...........series sedih giler.......walaupon aku x kenal aruah......tp sayu giler tgk gmbr2 dia org berdua.......T.T

Mudah2an rohnya tenang dan ditempatkan di kalangan org yg soleh....

Al-Fatihah......


2 comments:

Afasz said...

sabar yer...idup di perantauan....tp syok la bile time balik raya...terasa kegembiraan.....

haLyZaQiut said...

Cik Farizam - emm tula, xpe...sume bende ada hikmahnya kan....think +ve.... :)