Tuesday, April 19, 2011

~ Kebenaran itu Menyakitkan ~


.: SALAM :.

kalau korg baca utusan semalam, dia ada bgtau 1 fakta cmni :

Di bandar, penduduk yg tergolong dalam kategori MISKIN ialah mereka yang mempunyai pekerjaan tetap dengan gaji sekitar RM3,000 sebulan.....see...?? 3k tau....3k...bukan 3 ratus....kiranya aku termasuk dalam kategori MISKIN lah ni......nasib x miskin tegar....huhu....

haritu aku de tgk tv, dia kata golongan miskin adalah mereka yg berpendapatan bawah RM2,500 (yg hidup di bandar)....tp skrg ni dh naik lak.....sekitar 3k......x_____x

giler r.....nmpk sgt betapa ramainya org kaya kat malaysia ni yg berpendapatan tinggi....tu yang boleh menyumbang kepada kenaikan indeks peratusan gaji tuu....eh aku ni dh mcm adun kinabatangan lak....

xpela, miskin pon miskin lah.....janji aku bahagia....eh boleh lak cmtu...@______@

mana ke tau setahun dua ni nnt aku dah terkeluar dari golongan miskin.....insya Allah, rezeki kalau Allah nk bagi, xde sape boleh halang.....yg penting, berusaha!!!!

kalau korg nk baca lebih lanjut, click sini...panjang lagi penerangan dia....

.: DAA ~~~ :.


2 comments:

hEarTLeSs said...

HAHA miskin bandar tu so pe lg jom piket ramai soh naekkan gaji 3500 ke kn kih3

haLyZaQiut said...

Heartless - 'piket' tu apa lak...?? gi puket ke..??hehhe...tula, kita kena wat reformasi ni ziha...awk ketua, kita penyokongnya...5k 5k 5k!!!!! :D