Monday, January 31, 2011

~ Sabar Dalam Meluat ~


.: SALAM :.


Nak dipendekkan cerita, malam sabtu yg lepas, ketika mahu membli chocotop di mcD....di satu kawasan di sri kembangan, di satu persimpangan jalan yang ada traffic light, di kala jem mcm hell, tetiba aku dikejutkan dari lamunan......

"Bbbooommmmm"....(bukan bunyi bom ea).nsb baik aku pakai belt, kalau x, dh terantuk aku kat dashbod tuu...aduh, sape lak yg hentam kete aku nie......aku toleh, nmpk 1 kete besar, tinggi...aduh, lori ke apa nieh....time tu, en z yg bawak kete aku...dia pon dgn muka gengster nya turun......aku x trun, takut (padahal aku yg kena langgar).....

****************************

yang pling aku bengkek kete pojaan hati rupanya yg langgar....TOYOTA HARRIER.............aduuhh, walaupon kau pujaan hati aku....tp aku mmg x suka bila ko langgar kete kecik aku......berdarah terluka ko tau x.....

*****************************

Pak Arab rupanya yg langgar, plet kete pon plet luar.....jawatannya kalau aku sebut, mmg boleh kena saman gak aku ni....cukupla aku kata dia consul dari 1 negara timur tgh....kira ni sepupu sepapat duta la ni..kalau kat Malaysia, dah ada Dato la kot...ok, malam tu dia kata "Just tell me the amount, i'll pay u...do not need to show me the bil" (dia langgar aku sebab SIBUK cari contact num via i phone dia)

*****************************




Dah terenggang dah bumper aku....T.T

Boleh nmpk dari tepi.....





Sian myB ku tersayang.....sobs3....



Kecederaan dari luar, x nmpk teruk....just crack sikit....n calar2...sebab bumper dia kan tinggi, kalau rendah sama ngan bumper aku, mau tergolek bumper si myvi dia sondol....tp bila esok pagi aku tgk rupanya belah kanan sume nuts + screws bumper dah pecah, bumper ternaik sikit n jadi longgar.....kalau ada org terlanggar lagi skali, mau terus menyembah bumi....aku g perodua tanya harga 1 bumper, rm600 - rm700....aku g bengkel tanya harga betulkan rm200 - rm300...

******************************

Boleh x pak Arab ni nak bayar rm50..tu pon setelah digasak habis2an...apa dia ingat dia langgar kete sorong ke?????? pastu boleh dia meninggi2 suara kat en z kata kt org ni nk tipu dia...bnde sikit nk dibesar2kan....kepalahot dia.....eh hello, xde masa la aku nk tipu ko....byk lagi masalah aku ko tau x .....damn giler......

******************************

Aku decide malas nk bertekak....mmg sehari suntuk mulut aku mencarut2 je.....Last, aku bgtau dia aku nk g repair and it will cost around rm300.....so suka hati dia la nk bayar brp....

*******************************

Dia bankin RM150...wadehal.......x pasal2 aku kena bayar yang lain....napela aku ditakdirkan berjumpa dgn si putar alam ni.....damn.......

Nota Kuku :
1. Silap gak x wat police report awal2..yela, dia kata malam tu sume ok, xpe dia bayar....x___x
2. Korg ada yg tgk citer Haq??? aku x taula aku sorg ke apa yg nk kutuk citer tuu....rasa nk g mntak balik duit kat kaunter....


7 comments:

Unknown said...

e'elehhh..kata boleh handle, tetiba nk bayar rm50?

watder ef?

aku ari tuh pown dpt gak rm5rat!
org melayu yg langgar tau!bukan ahli keparat atau dato!sumpah, ef giler ni...

ptotnya kan lija, ko kne bg dia tempoh dlm 24j, xmsok kn duit yg secukupnya, amik no plate, report polis setle..citer byk xderk!

**aku plak yg emo?

l@dylily said...

jangan cayer zaa~ len kali eksiden je terus repot T__T..
x kesah saper yang langgar.. huhu

haLyZaQiut said...

Eiffel - dah amik dh num plate, plate s'pore...nthla, dia lak yg nk wat police report kata kita org ugut dia...boleh kan cmtuu....mmg dasar putar alam nyer org...dah langgar, lagi x mahu bayar...wadefish...

Ladlily - nk dijadikan citer..malam tu mmg kelam kabut giler...dalam kat trafic light, jalan tgh jem teruk, bila park kat lane kanan, org marah, hon2..so discuss pon kjp je...org hon x bnti2...aduhh...polis report nth ke mana, kami nth ke mana...

_@ZULHAIRY@_ said...

Haha.. Xper jadi pengajaran k.. Masalah da setel kan.. Penat i cakap arab ngan dia... Wawawa...

haLyZaQiut said...

hehhe...kalau i yg ckp ritu, terus kuar ckp jawa...terus dia x nak bayar... ;D

marina anakcikbob said...

consult ke tu?
ke insult?
bayar ciput..
chait!

nyway, Haq tu apa?haha giler nerd aku ni..

haLyZaQiut said...

Marina - hahha..tula pasal...tp search nama dia, mmg betul dia consul dari negara timur tgh tuu...
camhampeh...

Haq tu citer baru yg adiputra ngan zulhuzaimy berlakon tu...yg ada kuasa2 sakti pekejadah nth...