Tuesday, January 4, 2011

~ Papaku Artis... ~

.: SALAM :.

Hai hai semua.....dh lama lak aku x mnulis kat blog ni.....berhabuk2 dah....ffuuhhh....tiup cikit.....ha...harini dah 4hb Jan 2011.....ada 2 peristiwa yg aku tau berlaku harini.....

1) Bufday Ibu saya.......heppy bufday ibu....leviusomuch....
2) Bufday my best buddy, mimah....eppy bufday mimah....jgn kerja teruk2 sgt tau.... =p

Semalam aku sembang pjg ngan adik aku,kan ke dia baru masuk uitm dungun tuu....pastu antara cerita yg aku nk petik dia kata ada lect cun ngaja Math kat kelas dia.....pastu dia kata la muda lagi lect tuu....umo 24...pastu aku kata la "oo yeke....muda lagila.....sebaya kakak" pastu adik aku membidas dgn segera (bukan membilas ea) "heelloo kakak, ada hati nk sebaya....kakak tu tahun ni dh 25 la....lect tu tahun ni 24....hehh..." pastu aku rasa mcm tersentap, eh haah la....dh 25 rupanya aku tahun ni.....unbelievable....aku rasa kalau org tanya, mesti aku terlupa aku 25...yela, bufday lambat lagi....(eh boleh lak gitu)

Ok2, kat mana korg sambut new year haritu....?? kat rmh? kat mamak? kat atas katil..? aku lak sambut kat Dataran Jalur Gemilang....kat mana dataran tu...? kat tempat aku la....kat yp...sebabnya, aku paksa ibu temankan aku.....papa wat persembahan malam tuu kat dataran...bukan papa sorg la...papa n d gang.....aku dh lama giler x tgk papa perform (wahh)....



Kita org dtg awal, kul 9 dh terpacak...so masa ni org blum ramai....aku nk zoom pun, tetap papa x nmpk...sebab papa kat blkg....main drum.....sian papa x dpt interframe....kih3...


Ni band kugiran papa....nama dhla klasik...."Nostalgia" ....hohoo....


Papa dalam bulatan merah yg samar2......=p


Ni pun awal lagi...org pon xde lagi.....


Ala papa x toleh sini pulak.....Papa dalam bulatan lagi....


Sape nk tempah band ni, boleh contact sy..boleh main lagu mcm2...tp lagu bunkface x pernah lak try rasanya......(^_____^)


Ni ada pasukan amoi cina wat dancing2.....pasni, dia org bukak t-shirt kuning tuu...tp x sempat lak snap.... ;D

Zapin....



Tarian Naga Cina pon ada....


Zapin kat bwh pentas lak.......


Ada byk persembahan lain....susah nk snap...bersesak2 cmtuu....tp b4 kul 12 aku dh balik rmh...so aku tgk bunga api kebabom dari rmh jer...countdown sndiri jela...(sbb rmh aku dekat ngan dataran..g jalan kaki jer)


Sebelum tu, aku & family g Tganu hntr adik aku masuk uitm dungun..kita org bermalam kat kemaman...best giler uitm tuu....pantai sepanjang pagar.....nyaman je suasana.....sesuai sgt la kalau nk study....


Ni kat pantai teluk cempedak.....best giler pantai ni...pasir dia mcm kapet.....



Ini driver import.....hoho....


Bye arip....study rajin2 tau....jgn dating2 tepi pantai......x__x


Sian lak adik aku.....1st time kena campak jauh....sblm ni, asrama dekat ngan rmh, uitm segamat pon dekat ngan rmh....ni tetiba kat dungun lak dia tercampak....xpela, dlu kakak lagi jauh.....hhee...

Ada apa dgn tahun baru.....ha itu yg kita x tahu.......kita merancang, Tuhan menentukan........


till then.........

Dari aku yang merindui adik aku (tetiba)

.: DAA ~~~ :.



4 comments:

Fathiha Zainal said...

Ooo.. Ini la yg akak ckp ayh akak perform tu. Cayalah! Hehe..

p/s: Happy bday to ur mum too.

haLyZaQiut said...

Fathiha - ha...bila akk ckp ngan teha...??wahh, mcm wartawan gak akk nie...hhehe...

*tq adik manis
(bg pihak mak akk..=) )

CICIPUNG said...

wahh.mantapzz pak long! hehehe
btw, happy birthday m.long.
smoga pnjng umur n ceria selalu.hihi :D

haLyZaQiut said...

Cicipung - wahh...nsb je paklong x jadi retis...hhuu..
TQ nabila....moga maklong blnja2 slalu...hhee...