Wednesday, October 13, 2010

~ Selamat Bertunang A.Cali ... ~

.: SALAM :.

masa tarikh 10.10.10 haritu, mcm2 sgt yg berlaku kan.......ramai org meraikan hari bahagia mereka..bertunang, merisik, berkahwin........tp yg paling x best berlaku bila ada accident kat hiway berdekatan simpang ampat tu....giler dasat sampai ramai yg terkorban...sedih sgt time aku tgk buletin utama haritu....sayu hati ni bila reporter tu intvw saksi kejadian & waris2 mangsa...

ada yg nak kawin bulan 12 ni, patah tulang blkg la, koma la....T.T
semoga Allah sentiasa melindungi mereka yg terselamat dan kita doakanla pada yg telah pergi....

aku lak masa hari tu....gi hantar abg sepupu ku bertunang di p'jaya....abg cali ni dah mcm abg kandung aku dah.....kita org mmg rapat sejak kecik lagi...sebab abg cali ni mmg kamcing giler dgn aruah abg aku.....so kami slalu share apa2 je pon....sampai la ke bsr.....

rombongan kita org ramai....kalau x silap aku 12 kete pergi....konvoi dari kampung atok kat p.yani sampai la ke p'jaya....dan mmg haritu nyawa aku pjg lagi agaknya....aku, adik aku dan sorg sepupu aku time tu tgh otw....kita org 1 kete la...aku drive.....masa tu aku x ingat kat mana....aku nk potong 1 lori besar ni....skali masa aku tgh speed nk potong dia, boleh lak dia pon nk potong kenderaan kat depan dia....mmg dia himpit kete aku....aku hon byk kali dia x dgr....aku rasa dia x nmpk kete aku...myb time tu aku tgh dekat blind spot dia.....nsb baik sepupu aku si a.cali ni mmg kat blkg aku.....dia bg lampu n hon berturut2....baru lori tu perasan aku n masuk balik lane dia.....keadaan berlaku sgt pantas n aku rasa mmg menggigil aku time tuu...menggeletar 1 badan...adik aku muka dah pucat....yela, masa dia himpit, aku betul2 tgh kat sebelah dia...aku pon x tau nk watpe...mmg sehabis tekan minyak aku wat...nk brek emergency lagilah x boleh....nsb baik la aku x himpit lak devider belah kanan tuu....T.T

emm xpela...apa2 hal pon, sumenya dah selamat.....selamat bertunang wat abg cali...smoga cepat2 ke jinjang pelamin dan bahagia sampai ke akhirnya........AMIN.....




Ni tunang abg cali...diyana....


Aku & sepupu aku.....


Nila dato bandar....abg cali......hhehe


Kami kerabat atok Jaelan..... =p


ok nk share tu jer.....

till then......

Dari aku yang pakai baju hijau......

.: DAA ~~~ :.

0 comments: