Friday, January 22, 2010

~ Kata2 Utk Hari Ini... ~



.: SALAM :.

Harini hari jumaat kan.......so terasa mcm nk share 1 quote lak....(apa kaitan nth jumaat ngan quote)...yg penting, aku suka ayat ni...heee....(^_^)

Kira mcam Motivational Quote of the Day la ni...

"Jgn kita rasa takut untuk org melihat kelemahan kita, kerana tidak selamanya ia akan kekal sebagai kelemahan dan jgn sesekali bongkak menunjuk kelebihan kita kerana yakin ia sentiasa ada padahal tidak.."
-credit to my B....(curik ayat dia)-


My two cent :

Aku suka sebab slalunya manusia (akulah jugak tu) ni, bila dia lebih sikit je dari org len...x kisahla dari segi harta ke, ilmu ke, rupa paras ke...msti dia nk riak sombong nth apa2 nth....pastu kdg2 x bertempat langsung dia nk berlagak x hengat tuu...padahal semua tukan hanya sementara je...pinjaman Allah kat kita je..bila2 kalau Allah nk tarik balik, sekelip mata je kita boleh hilang segala2nya...

lagi 1, kalau kita berbangga2 dgn kelebihan yg ada pon watpe...ramai lagi org yg lagi kaya, lagi cantik, lagi pandai dari kita.......slalu nya mcm tulaa...pakai kete mewah ckit je...teruss...sombong x ingat...kat jalan raya, dia saje yg hon tin tan tin tun....kdg2 xde apa pon yg nk dihonnya...aku mmg geram tol laa...mcm org lain xde maruah je...even x kisahlah dia nek motor ke nek basikal ke...dia tetap ada hak gak nk guna jalan raya....so, gunalah sama2...mcm la dia pakai kete besar, dia bgus sgt...langsung x nak bg chance kat org len...aku rasa aku byk guna cth kat jalan raya ni sbb tu je yg paling aku nmpk hari2....lagi2 drive kat jlan sibuk ni mmg cmtulaa...kenala give n take jugak....kdg2 potong queue x semestinya dia salah....mayb ada sebab dia terpotong barisan ke apa ke...myb dia x familiar jalan kat ctu so, terlajak....dh tgk signboard baru tau salah jalan ke apa ke...ishh...kan ada mcm2 kemungkinan tuu...lagi2 kalau org tu pakai plat num luar...sian gak....ini tidak....org dh bg signel nk masuk elok2, bg jelaa...x yah amik jauh aku pon pernah kena..hon x ingat dunia...padahal aku bukan lah nk potong queue...dh mmg belah kanan tu dah penuh, so kenala masuk belah kiri....tu pon nk hon aku lama + kuat giler mcm aku langgar kete kau lak...pebendelaa...aku bkn x bg signel pon nak masuk...buduss tol...

klau dari segi ilmu lak, aku rasa langsung x luak kot kalau kita ada ilmu ckit tp kita share...makin berkat lagi ade ilmu tu ye x...ini, berlagak x nak ajar mcm dialah yg terhebat di angkasaraya...(hentam jela)...heh...

mcm2 lah lagi aku nk hurai....tp kang aku lak yg ternaik angin nnt....n ayat awal tu "Jgn kita rasa takut untuk org melihat kelemahan kita, kerana tidak selamanya ia akan kekal sebagai kelemahan ".Hmm....ni pon best gak...nobody's perfect so kalau kita x tau, buat cara x tau...jgn malu or segan utk bertanya....sebab kalau kita x tau, x bermakna selama2nya kita akan x tahu...bende yg sgt subjktif utk dihuraikan.....ambik bnde simple je, x reti bawak basikal, x semstinya sampai bila2 kita akan x reti....n kadang2 setiap kelemahan kita tu, kita kena amik kira dari side +ve sbnrnya....boleh amik dari side -ve, tp jgn terlalu lama berada di takuk tuu...harus bangkit segera....dan jadikan kelemahan kita itu sebagai salah satu kekuatan kita...yah3....hiduplah dgn lebih bersemangat setiap hari....(^_^)

apsal aku sngguh bermotivasi harini nth....hhu....



aku rasa sperti mahu menjadi bayi ini yang tido syok2 tanpa memikirkan masalah hidup...(-_-')
eh tadi kata dh bermotivasi....ok2 x x....aku sgt bersyukur dgn kehidupan skrg.....=)


oklah, tu je penerangan quote of the day....

till then...

dari aku yg lepas makan claypot chicken rice....

.: DAA ~~~ :.



2 comments:

meo said...

wah... nice blog... :)

haLyZaQiut said...

Meo - Hee...thanks 4 droping by...=D