Tuesday, March 10, 2009

~ Luahan atau dot dot dot ~

.: SALAM :.

ya Allah....ngantuknya mata....
keje dhla x byk harini....
menambah2 bebanan mata utk terbuka dgn luasnya...



*************************************************************


knp sy x suka makan ubat?

sbb ubat tu pahit...
lagi 1 sbb ubat tu ssh ditelan...

adakah maknanya sy x suka sesuatu yg pahit dan sukar ditelan...?
huhhh.....

knp sy rs resah....?
knp sy rs x best....?

mungkin sbb sy x sepatutnya rasa begitu....
mungkin sbb sy sepatutnya mnjadi org yg lebih penyabar, rasional dlm sgala hal...

knp ada byk soalan dlm diri sy...?

mungkin kerana sy suka bertanya...
mungkin kerana sy semakin dewasa....

maka kerana itu sy banyak berfikir.....

apa yg sy nak dlm hidup sy....

sy nak kerjaya yg tetap dan mantap....
bukan bermakna sy nak gaji yg melimpah ruah...
cukup untuk kerjaya itu membuatkan hari sy bermakna....
cukup dengan rezki itu sy senangi....

knp kadang2 sy berasa sgt sedih....

mungkin kerana sy tidak menggembirakan diri sy....
mungkin kerana sy rindukan family sy....
mungkin kerana sy seorang yg lemah....

knp sy menjadi lemah?

mungkin kerana sy terlalu mngikut kata hati...
mungkin kerana sy tidak belajar untuk menjadi kuat....
mungkin kerana hati sy lembut...
mungkin juga sy tidak mengenal diri sy sepenuhnya...

knp sy mmbuat luahan d cni..?

mungkin kerana sy berasa ingin berbuat begini...
maka tiada sape boleh halang sy...
mungkin kerana sy kadang2 berasa sunyi...
sy rindukan family sy......
sy rindukan kawan2 sy yg dlu....
sy rindukan masa bersama mereka....
sy rindukan manusia2 yg menyayangi sy.....

knp kita kena berfikir....

kerana itu mmg lumrah manusia...
kerana kita bukan hidup utk hari esok sahaja....
kerana kita bukan hidup berseorangan...

jadi kita harus berfikir....
byk berfikir....

kita tidak melakukan semua perkara berseorangan....
maka kita harus menghargai org yg berada di sekeliling kita...
sygi mereka....

kerana mereka kita gembira....
kerana mereka kita bahagia....

knp sy perlu gembira dan ketawa...?

kerana itu adalah nikmat dlm kehidupan....
sy tidak boleh mengalah dgn cabaran...
sy amat bertuah dibandingkan dengan org lain...
sy hidup cuma sekali....
kita harus patut wajib gembira dgn apa yg kita ada skrg...

SYUKUR ALHAMDULILLAH....


kenapa sy kena kerja....

kerana sy ada byk tanggungjawab....
sy ada byk tanggungan....

jika sy tidak mau ketinggalan, maka sy harus bersabar.......

bersabar dlm segala hal....

masa depan, kerjaya, perihal org, dan segala galanya...


tapi bukan kah setiap hal ada limitation...?

ya, tp lakukanlah selagi terdaya....

selagi termampu....

jgn sesekali merungut kerana kita hidup ke depan, bukan ke belakang...
melainkan hendak buat pusingan U....

lagi satu, jgn terlalu memikirkan benda yg dirasakan tidak perlu kerana ia akan membeban kan fikiran....

try to understand and cherish every single things that happen in my life and no doubt to it...

sy harap sy akan senyum2 selalu....

mungkin selepas ini sy akan belajar makan ubat yg pahit dan belajar menelannya walaupun sukar....



Everybody's looking for that something
One thing that makes it all complete
You find it in the strangest places
Places you never knew it could be


ANyway, carilah keredhaan Allah S.W.T dahulu dlm segala hal b4 u looking for something else(general k)...

(^_^)

.: DAA ~~~ :.

3 comments:

Zulhairy said...

Hmm mmg da byk benda yg nak kna fikir...Tp jgn smpi terbeban... Nti sakit saper susah....

fndrocka said...

mcm sesi soal jawab bersama jin..hehe..teringat kat satu iklan tv...

budak : "kenapa saya suka rumah saya...?knp sy suka rumah saya...sebab rumah saya best..."

hidup simple memg best

haLyZaQiut said...

ya, being simple not as simple as that...

sje je wat sesi soal jawap bersama diri sndiri..